Speedy tuesday part 2

Voor 6k prefereer ik een step dial pré-moon op flat-link any day of the week :slight_smile:

3 likes

Inderdaad veel te groot voor een normale pols, maar het ging me er meer om dat de meerprijs voor een dergelijk uurwerk ook gewoon zit in de ontwikkeling van een dergelijk caliber. Dit zijn tov van de speedy natuurlijk kleine (of grote) kunstwerkjes.

Groot gelijk

Ik snap dit vergelijk niet zo goed, deze klokken zijn toch 3-4x duurder?

1 like

Reken maar van yes en ik hoop alleen daarom al dat deze ongein een keer ophoudt.

1 like

Grijs is IWC een stuk goedkoper dan list. De omega zal grijs juist duurder worden dan list. De prijzen zijn dan vergelijkbaar voor een nieuw exemplaar.
Als je bedenkt dat de omega hetzelfde uurwerk heeft als de veel goedkopere speedmaster pro, wat een vrij simpele chronograaf is, dan is de omega opeens een stuk minder waar voor je geld dan een dergelijke IWC.

1 like

“Een vrij simpele chronograaf” je bedoeld een van de betere chronograven ooit gemaakt waardoor hij nog steeds nagenoeg onovertroffen is zijn prijsklasse?

In de prijsklasse van pakweg 3K kan hij goed meekomen met de rest. Deze zit list al op het dubbele en dan laat hij het af tegen andere uurwerken in deze prijsklasse. Zelfs omega biedt voor dat geld een veel beter uurwerk in de vorm van het 9300 caliber aan.

Het feit dat IWC grijs een stuk minder is dan list…en Omega duurder…dat zegt toch eigenlijk alles.


Ben nog steeds erg blij met mijn “oranje-racing”

11 likes

Alleen enkele exemplaren hoor.

Dat zegt niets over het uurwerk. De limiteds van de speedy’s zijn behoorlijk gehyped. Over een tijdje zijn ze misschien wel net zo gehyped als de Rolex sportmodellen.

1 like

Een LE Speedy! Eindelijk

8 likes

Adviesprijs daarvan is uiteraard ook wat hoger. 4.3k meen ik?

Meer dacht ik zelfs. Moonwatch op staal rond de 5k ofzo.

Prima, ga je toch naar het iwc only gedeelte van het forum? Snap je punt niet helemaal binnen dit nieuwstopic.

Volgens mij ook 4300 voor Speedy Pro, maar voor 3k ook te krijgen

2 likes

Wat is die Ultraman kapstok van die hype eigenlijk?
Gewoon een limited edition met cool kleurtje was niet voldoende?

Ik kijk uit naar de versie met Samson, een Panda, waar je op het dial moet kloppen, want anders doet die het niet.

6 likes

Ahja, dat klopt. Ik had niet goed genoeg gekeken, ik keep naar de sapphire :sandwich:, die zien er op het plaatje hetzelfde uit :roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Best duur glaasje eigenlijk he😁