Speedy tuesday part 2

Niet alleen een saffierglaasje maar ook een see-through caseback en een mooier afgewerkt uurwerk.

Dat mooier afgewerkte uurwerk wist ik niet…maar ach, ben toch niet in de markt daarvoor…:wink:

1 like

Balen dat er met dat ondanks een toegewezen nummer toch wat mis ging.
Dan maar ergens begin komend jaar eens naar deze kijken, vind de rattrapante complicatie in combinatie met blauwe wijzerplaat en rode wijzers zo gaaf!

6 likes

Ik snap hier niks van, maar ja. Ik heb niet zoveel met een kek kleurtje erop. Ook niet met NATO banden btw.

Dan die klodder bij die subtotalisator… Jezus, hoe verzinnen ze het?!

De Snoopy snap ik nog qua verhaal, maar met deze fictieve superheld, getekend op het niveau van een 6 jarige, zijn ze mij 100% kwijt. En dat voor 6k +.

Sorry mensen, ik heb evident niet genoeg Koolaid gedronken.

3 likes

Was het nou zoveel moeite om er gewoon een normale bracelet bij te doen. Het is niet zo dat ze er een column wheel (vernieuwde 321) uurwerk in stoppen voor dat geld…

1 like

Daarom heb ik net mijn 105.003 met cal. 321 omgedaan.

Dat zou nog eens top zijn :ok_hand:

1 like

Alsjeblieft niet. Kan slecht zijn voor de waarde van de mijne…

Oh en er zit wel een hele mooie doos bij… :joy::rofl:

Je bent niet op de hoogte van de vintage Ultraman exempalren?

Nee. En dat had ik graag zo gehouden. Het ziet er niet uit met die vlek op “9”.

Of jij het mooi vind is een 2e. Maar het valt toch wel te snappen dat ze zo’n editie uitbrengen.

Tuurlijk snap ik het!
Marketing, meer overpriced meuk de handel in jassen. Glashelder.

Want Omega maakt limited editions die groter zijn dan de reguliere productie van een gemiddeld middenklasse merk.
Omega pompt voor minder (geen stalen band maar een nato) de prijs vet op.

Nogmaals. Ik heb niet genoeg Kool Aid gehad.

2 likes

Zowel een leren band als een Nato. Nieuwe leren Omega banden zijn ook niet goedkoop en laten we niet vergeten dat zo’n Omega Nato ook een euro of 200 kost :joy:

3 likes

Ik snap het ook want die dingen verkopen uit op een paar uur. De echte Speedmaster liefhebber zal toch een andere aankoop prefereren. De essentie van het horloge ligt namelijk niet in wat rode elementen of speciale lume :slight_smile:

3 likes

Precies. Ik heb met veel plezier mijn 105.003 om de pols, maar zo’n kermisklok als deze ltd. laat ik aan me voorbijgaan.

Ik zou me schamen om ermee te lopen.

Overigens… kooptip, mensen! Koop reguliere Speedmaster Pro’s! Die dingen gaan ooit nog eens zeldzaam blijken, Omega maakt veel meer limiteds :joy:

3 likes

De kosten zitten 'm in de sluiting! Handgesmeed door kobolden in de Zwitserse bergen en gepolijst met pixie dust…

6.020 Euro… ik kan het niet laten… 13.266,33 gulden.
Voor een Speedmaster pro zonder stalen band. In de catalogus van 1998 stond die voor 3.495,- gulden. Met stalen band. Als jullie 10 rooien in guldens extra willen dokken. Be my guest. Ik heb wel meer liefhebberijen.

EDIT; nog een inflatieberekening gedaan… hfl 3.495 in 1998 is nu ca. hfl 2.500 waard.

1 like

Zo kan je ook bij jouw 105.003 beginnen. Waarom kost die bezel een paar duizend euro terwijl een normale DDN bezel een paar honderd kost. Alleen omdat er een puntje ergens anders staat?

5 likes

Die 105.003 kocht ik een decennium geleden. Voor de prijzen nu zou ik me lachend omdraaien en weglopen.

Boeiend wat het vroeger was?