Speedy tuesday part 2

Hmmm dus kopers van Speedy LE’s zijn stomme mensen? :thinking: :yum:

Ja. Als je bekijkt dat er 0,0 innovatie inzit eigenlijk wel. De tooling is wel terugverdiend. Het uurwerk is 50 jaar oud (de 321 nog wat ouder).

Als jij graag geld weggooit is dat je eigen keuze. Ik heb niet zoveel met doorgeslagen marketing…

3 likes

Wie bepaalt wie dat is?

Doorlopen dan maar he :wink:

2012 mensen vinden dat niet.

Doen we toch allemaal eigenlijk in onze debiele hobby?

2 likes

Dat zeg ik niet. Er zijn nog veel hebberige idioten die gevoelig zijn waar het dit soort Veblen goederen betreft en die nog veel meer betalen.

Vroeger ging ik samen met mijn opa voor een dubbeltje met de paardentram naar Zandvoort!
Moet je zien wat dat TEGENWOORDIG kost! :triumph:

:joy:

4 likes

Ik gooi geen geld weg. Ik koop wat ik mooi vind en wat behoorlijk geprijsd is naar mijn smaak.

Gelet op de collectie ben ik er op papier beter van geworden. Ik wil alleen het merendeel totaal niet kwijt.

Pwoeh wat een waarde oordelen! Hebberige idioten?
Gun gewoon ieder zijn hobby!

2 likes

wat een irrelevante opmerking…

toevallig vandaag een horloge gekocht? je probeerde me net al wat woorden in de mond te leggen…

Als ik het mij financieel had kunnen veroorloven had ik deze Speedy zeker gekocht ja!!! :sunglasses:
(Helaas… :roll_eyes: …maar ik hun het anderen van harte!)

1 like

Geen idee, maar naar mijn gevoel is dat een ander publiek dan diegene die naar deze vorm van limiteds wordt getrokken. Naar mijn gevoel dus hé :slight_smile:

1 like

Jij gooit even goed geld weg. Net als wij allemaal, door niet een 1euro quartzje te dragen en je geld anders te spenderne.

Evenwel wordt waarschijnlijk op papier wij er ook allemaal beter op aangezien de inschrijvingsprijs wss de lucht in gaat.

Alle luxe horloges kwalificeren als Veblen goederen dus schei nu toch uit man en laat iedereen in zijn waarde.

Ik heb genoeg vintage meuk, ook nog een gewone speedy en deze is voor sommigen zeer leuk, en anderen vinden hem minder. Maar je moet er de kwal niet over uithangen en de vreugde van sommigen verzieken, dat deden onze Rode Duivels al genoeg daarstraks.

1 like

Bwaa ik zie toch een heleboel serieuse Speedy gasten op IG pronken met hun inschrijving. Leuk voor erbij toch?

Oprechte vraag…
Wilde je déze Speedmaster vanwege het uiterlijk of vanwege de relatieve zeldzaamheid?
Of vanwege eventueel verdienpotentieel?

Als het 't uiterlijk is; de reguliere Speedy scheelt vrijwel niets en is veel goedkoper.

Ik bepaal zelf wel wat ik doe, zeg en vind, wellicht een idee als je dat ook doet.
Hartelijk dank.

Ik heb nog wel een speedmaster ratrappante als dat kan helpen :wink:

1 like

Vanwege het afwijkende bijzondere uiterlijk (ik heb zelf een sapphire Speedy) maar natúúrlijk ook omdat ie daardoor een beetje uniek is! :slightly_smiling_face:

P.s. beleggen doe je op de beurs!

1 like

Baja waarom niet. Maar je kent mij een beetje Cody, bij alles wat voorbij 1990 gaat geef ik de centen liever aan de originele oude meuk. Is een afwijking van me :smiley:

Doet niets af van het feit dat elk zijn eigen keuzes moet maken en zich vooral daarbij moet amuseren.

1 like

Meestal ik ook wel Andy, maar bv bij mijn 3572.50 speedy of mijn El primero week ik er toch van af. Deze is geenszins vervanging voor de klassieke speedy maar wel gewoon een geestig horloge dat nieuwe elementen toevoegt als hommage aan de oude ultraman. Dat Omega LE’s uitbrengt alsof het nieuwe hamburgers bij de McDo zijn tot daar aan toe :stuck_out_tongue:

Agreed. Mijn enig puntje van kritiek op het horloge an sich is dat ik soms het gevoel krijg dat we opnieuw op zoek gaan naar de zoveelste quirky feature waardoor naar mijn aanvoelen de essentie van het horloge verloren gaat. De Speedy is eigenlijk een vrij sobere chrono die erg goed in elkaar zit, maar waarvan niemand ooit had kunnen vermoeden dat ie ooit op de maan zou belanden.

Een beetje het form follows function verhaal die ik hier altijd afsteek en net zo aantrekkelijk vind aan vintage :slight_smile: en dat ik mis bij deze dure uitgevochten LE’s met trendy kleuraccenten of speciale lume.

2 likes