Ik heb momenteel met 2 horloges die ik op staal heb gekocht wat speling op de lugholes. Niet als ik ze op staal heb want dat zit mooi strak op de kast en heeft geen speling. Zodra ik er een band opzet hebben de springbars iets speling in de gaatjes en dat is soms merkbaar.
Nu denk ik dat het verder geen kwaad kan echter vind ik het vervelend en heel soms hoor je wel eens een knarsje. Dat alles lijkt mij buiten vervelend niet kwalijk verder.
Hebben jullie hier eventueel ervaring mee en er een oplossing voor?
Misschien een dikkere springbar die beter in de gaatjes past maar dan weer lastiger door de band past is denk ik ook geen hele fijne oplossing. Of zouden er sprinbars zijn waarvan het kopje iets dikker is?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Het gaat in dit geval om een Steinhart Ocean One in 39mm en een Certina Action Diver die dit verschijnsel hebben. Bij beide horloges gebruik ik de originele springbars waar ook de stalen band mee gemonteerd was.
De meeste springbars hebben tips van 0,8 mm.
De betere springbars 0,9 mm. Ik denk dat de laatste beter passen.
Speling op de lugholes kan op den duur voor extra slijtage zorgen.
Thanks. Het zou wel fijn zijn als ik het kan oplossen met andere springbars en daarmee verdere slijtage kan voorkomen.
Heb ik meteen nog even een volgende vraag voor jou n.a.v. een ander topic van mij. Ik heb daarop wel reacties gehad maar ben er nog niet uit. Althans, ik heb nog niets gevonden waar ik warm van wordt. Het zal toch leer worden, daar ben ik wel uit. Nu is de vraag, zou jij wat willen maken en heb je enig idee wat er goed bij zou passen?
Overigens ben ik erachter dat de speling niet op de lugholes zit maar op de springbars…
Het buitenste hulsje waarin het veertje zit en de boel bij elkaar houdt geeft de speling heb ik gemerkt.
Ik heb de springbars er een zonder band in gezet en even goed bekeken. Er zit een minimale speling op de lugholes gelukkig en die zal er ook wel moeten zijn vermoed ik.