Spetter, pieter, pater

Even een vraagje, voordat ik mezelf voor het hoofd sla. Kan ik met mijn Citizen BM6401 in de Noordzee springen? Dat doe ik trouwens graag als een malle en met een flinke aanloop :smiley:

Grtz Melvin

Dat kan met elk horloge.
:slight_smile:

Hahaha heel erg bedankt! Wel scherp :stuck_out_tongue: Even voor de duidelijkheid: zonder dat ik hem daarna kan afschrijven wegens waterschade

Hij is (volgens de specificaties) 200meter waterdicht, dus lijkt me geen enkel probleem.
Zolang er in ieder geval niet een batterij is vervangen oid zonder hem weer waterdicht te maken.

Ja dat klopt inderdaad. Maar ik vertrouw die schema’s niet helemaal en het is geen duiker :wink: Batterij is nog nooit vervangen in ieder geval, hoeft ook niet want het loopt op zonne-energie :stuck_out_tongue:

Zou inderdaad geen enkel probleem mogen zijn.

Kan gewoon

likkt me ook te.moeten kunnen. als ie geen schroefkroon heeft, wel opletten dat ie niet per ongeluk ergens aan blijft haken em open raakt. en als je iets meer zekerheid wilt, even n waterdichtheidstestje laten doen.

Bedankt allemaal! Heeft gelukkig wel een schroefkroon. Ik ga het gewoon proberen en waarschijnlijk komt het wel goed.

Go for it lol :+

Voor de zekerheid ga ik niet zo hard springen :+

20atm en schroefkroon dus geen enkel probleem.
Ook van temperatuurverschil zou je geen last mogen hebben.
http://www.uurwerkreparatie.nl/waterdichtheid.htm

Ik zou hem wel goed afspoelen met gewoon water om het zand goed weg te krijgen.

Bedankt! Weer een extra geruststelling erbij.

Als dat het originele textiel op leer bandje is kun je
die beter vervangen door een Nato , vooral ook
( heb geen idee hoe enorm wild zwaaiend je je in de zee kiepert )
d.i, om verlies te voorkomen.

grt Gerard.

Haha bedankt voor de tip. Als een waanzinnige ga ik :smiley:
Het is een volledige canvas band en die lijkt me vrij sterk.
Gaat vast goed komen.

Het is niet zozeer de sterkte van de band maar meer de pushpin. Als een pushpin bij een nato losschiet, zit ie nog steeds om je pols. Bij een normale band ligt ie dan op de bodem van de zee

O ja, daar hebben jullie een punt. Helaas is een 21 mm NATO heel moeilijk te vinden.

Vintage1982 Schreef:

O ja, daar hebben jullie een punt. Helaas is een
21 mm NATO heel moeilijk te vinden.

22mm kopen en ertussen prakken. Lukt zeker…

Zo te horen is zelfs een heavy duty NATO ook nog niet voldoende, ik zou iets proberen in elkaar te knutselen
met tie rips of ducktape >X
en nu maar hopen dat de extreme golfslag geen argeloze kindertjes uit hun rubberbootje doet kieperen of dat er een
anomalie ontstaat m.b.t. de getijdewerking want dan moet ik
m’n Casio W-s210h 1avef ook nog opnieuw calibreren :#

Hoi Nick,

“een batterij is vervangen oid zonder hem weer waterdicht te maken.”

It,s ECO DRIVE man!:slight_smile:

Grt.