Speurtocht nieuw horloge speciale gelegenheid

Ga eens kijken! Nooit echt in verdiept, zover ik ze gezien heb is het vaak op leer. Maar ga eens op speurtocht, ik heb nog even :wink:

Word ook op stalen band geleverd maar je kunt met dit horloge echt alle kanten op kwa bandjes.
Hier wat plaatjes om je nog wat meer te laten twijfelen haha :joy:

9 likes

Zo zeg dat… die kan veel hebben, mooi!

1 like

Leuk dat je zo vooruit denkt ! Ik ben een Seiko Verzamelaar dus mijn keuze zou iets bevooroordeeld zijn. Maar ik zou gaan voor iets waar je van weet dat het over X jaar nog steeds word gewaardeerd. En misschien iets dat financieel ook omhoog gaat, al is dat moeilijk te voorspellen.

Ik ben geen Seiko verzamelaar (al heb ik er welgeteld twee :joy:) maar wel fan van Seiko. Vandaar ook de GS in de lijst.

Restwaarde is altijd leuk als het omhoog gaat, dat betekend dat het over het algemeen dat het een gewaardeerd horloge is maar is geen probleem als het niet zo is, daar doe ik het niet voor.

1 like

De Omega, bij ver de mooiste van de drie, iconisch merk en model en daarmee een nalatenschap waar de volgende generatie iets aan heeft. Die draag je zelf met plezier, maar over tig jaar kun je er ook mee aankomen (schat ik in). Tudor zegt me niets. En die Seiko is het meest saaie horloge ever, maar dat kun je natuurlijk ook interpreteren als tijdloos.

Zoek je breder, dan is bovenstaande Zenith een beauty. Mont Blanc heeft ook hele fraaie modellen, vermoedelijk jong gebruikt te krijgen met een flinke kop eraf.

Mijn alternatief: Een voor jouw budget relatief betaalbare en bijzonder stijlvolle beauty is de Oris Big Crown. Dat lijkt mij persoonlijk een mooier nalatenschap dan een duiker/toolwatch.

Ik verwijs even naar @RobG (hopelijk heb je geen bezwaar Rob!)

3 likes

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, Mont Blanc lijkt mij iets te klassiek. Ik neig ook een beetje naar de Seamaster, al blijven de andere ook erg gaaf. Ook de Zenith ben ik een beetje naar aan het kijken. Die heeft ook wel wat! Ik laat het allemaal bezinken en 2021 de knoop doorhakken, lijstje zover:

Tudor Black Bay

Omega Seamaster 300

Grand Seiko (snowflake)

Speedmaster Professional

Zenith El Primero

Oris (nog in onderzoek :sweat_smile:)

1 like

Ik zou vol voor de snowflake gaan

Allereerst, die omega vind ik altijd zo’n onding! Super lelijk dat ding op 10 uur!

Maar gezien je een speedmaster en een duik horloge hebt, zou ik sowieso voor een ietwat netter horloge gaan. Nu is de snowflake ook nog eens een extreem mooi horloge. Al met al zou dit een makkelijke keuze moeten zijn (als je 3 lekker verschillende horloges zou willen :slight_smile:)

1 like

Wat ook supper is op de geboorte dag van je kind het horloge koopen bij de ad :wink:

Het zou voor mij tussen de Zenith El Primero en de Snowflake gaan. Aan die laatste beleef ik erg veel plezier sinds bijna een jaar. Saai? Zekers niet! De perfect spiegelende indices en de vlijmscherpe wijzers blijven boeien! En de glijdende secondewijze maakt het af.

De El Primero staat op mijn shortlist, die komt er nog wel eens. Een blauwe Omega Globemaster is misschien ook nog wel een optie.

3 likes

Blijft een plaatje… perfectie, geen ander woord voor. Van afwerking tot uurwerk.

1 like

Haha ik kan een hoop flikken maar dat krijg ik bij de vrouw niet voor elkaar :joy::joy:

Precies, heel bijzonder. Erg lastig in een foto te vangen. Succes met kiezen!

Hahahahahaha dag daarna de dealer lief aankijken😉 als die de datum wil veranderen


Seamaster midsize. Dan kan je hem doorgeven als hij 18 wordt. :wink:

4 likes

Van je rijtje de Omega, no-brainer.

3 likes

Beste Rick, ik heb exact hetzelfde gedaan dit jaar. Mijn zoon is geboren en heb een MIDO voor hem gekocht. Ik wil hem geven als hij rond de 16 a 18 wordt en tegen de tijd dat hij dit is zijn Rolexen 20k waard. Ik durf hem er niet mee de stad in te laten gaan. Ook moest het een stevig en robust horloge zijn die tegen een stootje kan en niet te veel gepolijste kanten hebben. Tevens uit zijn geboortejaar. Ik weet nog hoe wild ik was destijds. Een beetje tijdloos en leuk voor mij om zo nu en dan te dragen. Ik denk dat een omega een prima optie is maar mss iets met rubberen band? Succes met de zoektocht👍🏼

4 likes

Goed punt inderdaad, niet verstandig om iemand met een 18 jaar oude Rolex rond te laten lopen. Die waarde gaat alleen maar omhoog, los van dat kan (of eerder wil) ik dat er ook niet voor uitgeven.

Ik zie wat mooie opties voorbij komen hier, maar de Seamaster komt elke keer weer terug merk ik. Ook op rubber te krijgen overigens.

Maar ga mij de mooie/waarschijnlijk saaie decembermaand lekker oriënteren!

Leuke Mido trouwens, denk dat die ook erg gaaf oud gaat worden.

Daar sluit ik mij bij aan.