Spijt en geen spijt

Volgens mij bestaat dit topic nog niet, in ieder geval niet in deze vorm…? :crossed_fingers:

Post hier inclusief een toelichting, horloges die je verkocht hebt waar je wel en geen spijt van hebt.

Spijt:
LV hier met zwarte insert.


Vond het een rammelig en wat goedkoop ogende horloge. Maar na paar nieuwere modellen van Rolex te hebben geprobeerd kom ik toch tot de conclusie dat de oudere modellen het mooiste zijn ook met hun ‘gebreken’ in mijn optiek zoveel mooier dan wat nu geproduceert wordt.

Geen spijt:
Explorer 39mm.


De eenvoud trok me heel erg aan aan dit horloge, maar eigenlijk van de een op de andere dag vond ik het geen eenvoud meer maar extreem saai, het horloge waarvan ik dacht dit stopt mijn flipper infectie, heb ik nog geen seconden gemist.

27 likes

Een Rolex een goedkoop ogend en rammelig horloge? Ik heb zelf geen Rolex maar dat klinkt wel tegenstrijdig met de superlatieven die ik altijd over het merk hoor…

3 likes

Een Rolex is een mooi goed horloge! Maar niet meer als dat!

Een 16610 is natuurlijk geen „rammelbak“ maar de band is ook geen meesterwerk!

Ik heb er een gehad, leuke ervaring, ben er klaar mee!

2 likes

Dat hele groene deel rammeld aan alle kanten 🫣🤭

2 likes

Zou op prijs stellen, om dit topic te houden op de kern van wat ik in de titel aan geeft. Het is niet relevant wat ik of iemand anders van merk A of B vind.

3 likes

Zat net nog even terug te kijken naar mn oude liefde. Hier heb ik wel een beetje spijt van. Voor het geld was dat wel een super leuk horloge met leuke specs

2 likes

Spijt is een groot woord, Maar voor de prijs waar ik deze voor gekocht had had ik hem moeten houden.

9 likes

spijt heb ik enkel dat die franse verkoper niet eens een doosje om het horloge gedaan heeft voor de verzending, letterlijk nu waardeloos.

2 likes

Daar ben je lekker mee met zulke simpele figuren.

Ik heb spijt dat ik mijn Tag-Heuer 2000 (972.606) heb laten gaan.
Het was een beetje het begin van het serieus worden van de horlogehobby, maar ik had nog niet zoveel kennis een wist al helemaal niet dat er ook onafhankelijke horlogemakers waren.

Dus toen de ‘2000’ wat kuren kreeg (hij begon wat langzaam te lopen en de datum liep niet lekker ‘door’) en de juwelier aangaf dat zoiets zomaar 500 euro ging kosten, heb ik hem voor heel weinig laten gaan.

Ik had hem ooit nieuw van mijn ouders gekregen en heb er nu echt serieus spijt van :anguished:

23 likes

Spijt: mijn eerste Rolex moeten verkopen, wat was ik daar ziek van…
Weer teruggekocht en dat was ook een 16610 met rammelband en sluiting maar hij droeg zo lekker.
Later de 126610LN gekocht en met stomme kop verkocht en weer terug gekocht een paar weken geleden.
Met de belofte aan vrouwlief om deze niet meer weg te doen.
Tenzij….iets met een Daytona :wink:

1 like

Spijtig vind ik het dat ik geen 126600 meer heb. Was financieel niet haalbaar om die naast de batgirl te houden. Maar mis deze echt.

Nul spijt van deze, veel te saai:

11 likes

Spijtoptant van de verkoop van mijn Daydate 40.

Had ik toch nog even een extra €15.000 in mijn borstzakje geschoven.

Absoluut geen spijt van de Deepsea James Cameron en seadweller red 126600. Beide dragen echt voor geen ene meter vind ik.

Hoi hè

4 likes

:face_with_monocle:
Dat wist ik al jaren, een zwaar overhyped brand.
waar de prijs kwaliteit verhouding totaal niet in contrast ligt.
Maar idd de oude lijn is vele malen gaver, maar dat geld in mijn opinie bij alle top 5 brands.

Welk model Vostok is dit?
:kissing_heart:

Oei! Dat kan ik me voorstellen. Nooit een horloge wegdoen dat je hebt gekregen, al is het een Icewatch.

8 likes

Ligt eraan van wie… :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Tja, kijk, als het komt van iemand aan wie je een hekel hebt, ligt het anders natuurlijk. Maar van mijn vijanden krijg ik doorgaans niets.

5 likes

Liefde en haat ligt dicht bij elkander.
:innocent:

1 like

Ik heb sporadisch spijt dat ik deze Citizen Marinaut hem laten gaan… De band was niet mijn ding en de lume viel tegen, dus is hij vertrokken. Maar wat een toffe beuker was dit zeg.

image

Tegenwoordig is lume niet alles meer voor mij en zou ik hier een lekkere Lederen SLLS of Ko voor laten maken, waardoor de band ook geen issue meer zou zijn. Wie weet komt deze er ooit toch weer. :clock1030: