Spijt en geen spijt

Auw! :grimacing: Da’s toch wel heel erg zonde. Misschien, als pleister op de wond, weer ‘terug kopen’. Volgens mij ga je er nog wel een vinden bij B&O (forumlid @rudiculous) . Zou niet nog jaren wachten overigens, want na de 1000-serie, begint nu ook de 2000-serie gewilder te worden. Succes!

4 likes

Zeker auw en inderdaad een keertje terugkopen.
Ik had al een paar keer bij het “B&O aanbod” op Chron24 gekeken, leuk!
Wel grappig dat een hoop horloges 10-15 geleden gewoon ‘oude troep’ was en nu heet het ‘vintage’ en schrik je je lam van de prijzen :wink:

1 like

Spijt:

Hier geen Rolex maar wel een hele mooie Seiko
Ging door zo’n fase dat horloges Zwitsers horen te zijn en er dus geen plek meer was voor Seiko

De Pressage Fuyugeshiki
Nooit over nagedacht dat ik deze niet zo makkelijk weer zou vinden.

Geen spijt:

Tissot heritage 1948, dacht dat dit mijn kantoor horloge zou worden maar heeft na meerdere bandjes geprobeerd hebben nooit lekker om de pols gezeten

3 likes

Dachten de Zwitsers ook, ooit. Betekende bijna het einde van de industrie. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dit merk was dusdanig belangrijk in de (iets meer recente) horlogegeschiedenis, dat in iedere collectie minimaal één Seiko thuishoort, vind ik dan. :grinning:

1 like

Totaal geen spijt, wat een epileer bandje was dit zeg.

Kei veel spijt, wat een fijne band en onverwoestbaar horloge.

Maar goed, offers moeten gebracht worden, zonder de Sinn weg te doen kon ik het (aan mezelf) niet verkopen om de Speedy te halen.

10 likes

Spijt dat ik deze maffe Seiko heb verkocht in 2011.
Na een zoektocht mijn eigen foto gevonden op het wereldwijde web.

SNQ091P1

2 likes

Zeer spijtig. Prachtig horloge wel. :flushed:

1 like

Grappig, heb de sd43 8 dagen om, en je merkt niet eens meer dat je m om hebt. Glidelock wel ideaal met dit warme weer. Deed m 1 keer om mijn rechter pols. Net of ik een zwaar blok staal om deed, je moet er aan wennen.

1 like

Eensch vwb de SD43 alhoewel ik m qua looks nog steeds geweldig vind

Mijn grootste miskoop. 1 keer gedragen, 350,- op afgeschreven.

Deze had ik gewoon moeten houden. Zou je niet zeggen tussen AP en Rolex geweld, maar dit was gewoon een tof ding. En echt wel mooi gemaakt ook. Droeg ik veel vaker dan ik de Iwc portugieser draag.

Deze heb ik echt geen seconde gemist. Vond het echt niets aan. En dat opwinden van deze is rotwerk.

7 likes

Hou op met me zometeen wil ik m echt nog trug

1 like

spijt:

Avantage… tuxedo dial in het champagne/brons! Wat ongelofelijk tof ding, licht, super band, compact, heerlijk

Geen spijt:

Stalen 5600… gewoon te weinig voor je geld, zeker toen al die Ali express stalen mod cases in kwamen…

3 likes

Tja dat kan natuurlijk verschillen per persoon. Eigenlijk al mijn andere horloges dragen veel fijner dan de SD43 en na 2 weken Bonaire was ik het zat en toen werd het toedeledokie. Geen seconde spijt maar dat hij mooi is staat buiten kijf dus als jij je er goed mee kan vinden, prima toch!?

2 likes

Ik denk dat je het dan prima kan beoordelen voor jezelf idd :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Genoeg vintage DJ’s door je handen laten gaan en je komt er vanzelf achter. Slecht aansluitende holle end links, rammelende bananenbanden, en op heel, heel erg veel modellen door de loop der jaren heen gewoon te korte wijzers met uiterst middelmatige afwerking. Toch zijn vintage Rolexen de charmantste, daar heeft TS helemaal gelijk in.

Hoe is dat on topic? Ik kon ooit een vintage DJ van een welbekend forumlid kopen voor een mooie prijs. Met porseleinen wijzerplaat. Dat ding was geweldig, ik had niet moeten doen, rammelende kutband en al. Geen foto.

Maar goed, ik heb tientallen horloges verkocht en nergens spijt van op drie stuks na:

De SARB033 omdat dat in 2015 de eerste JDM Seiko was die ik ooit kocht, en dat ding heeft me vijf jaar uitstekend gediend. De Yema omdat hij ondanks z’n hoogte erg charmant is en de Chronomaster omdat hij op foto’s zo tranentrekkend mooi is altijd. Ik kan gewoon geen foto in m’n bibliotheek vinden waar dat ding lelijk is. Man man man man.

5 likes

Ik had de kans om afgelopen vrijdag een nieiwe Tudor Pelagos fxd over te nemen. Op het eerste zicht leek hij me te groot. Nu wel spijt dat ik hem niet genomen heb 🥲

1 like

Spijt:

Geen spijt:

2 likes

Nummer 1 spijt van omdat hij redelijk weinig op de markt komt. Maar ik kreeg er een goed bedrag voor.

Nummer 2 spijt omdat hij zo’n mooie kleur heeft, geen spijt omdat hij binnen HF is gebleven tenminste dat hoop ik😉

2 likes

Spijt:
Seawolf II omdat het zo’n waanzinnig dik horloge is met zo’n geweldige uitstraling

Geen Spijt
AnCon “James Cameron”
Pracht horloge, super comfortabel er mooi afgewerkt maar voor mij teveel hommage

En eigenlijk heb ik van elk horloge spijt dat hij weg is…… maar zoals mijn moeder vroeger al zei: je kan niet alles hebben

1 like

Absoluut geen spijt:

Jacob & Zech Florence

Een merk dat uit de duim is gezogen door Brandfactory 12, een liefdeloos product dat niets met de Jacob Zech uit de 16e eeuw te maken heeft. ‘We build brands’ is hun slogan, maar wel voor de snelle verkoop waarbij winst het grote toverwoord is. Dezelfde uurwerkjes (SEIKO VD53) vind je dan ook terug in andere merken en modellen uit een veel lagere prijscategorie (rond de 100 euro).

Tachymeter doet niet eens wat het moet doen, is in dit ontwerp puur decoratief want de secondewijzer blijft een doodgewone secondewijzer. De wijzers hebben daarbij een speling van links naar rechts waar een metronoom jaloers op zou worden… Wat mij betreft gewoon niet aan beginnen dus.

1 like