Spijt..

:joy::ok_hand:

1 like

Hier altijd een om de pols en een duiker in de koffer voor het zwemmen.
Dit jaar een omega vintage om de pols ,baby turtle in de koffer

Ik ben pas recent begonnen met dit virus, dus helemaal zeker durf ik het niet te zeggen. Op dit moment denk ik dat ik uit mijn collectie sowieso een mooie middenmoter zou meenemen. Ik ga ook kamperen (met tent) en mijn Seiko kinetic had daarna, door een ongelukkige val op stenen, een nieuw uurwerk nodig. Dat is behapbaar ten opzichte van een rolex-uurwerk gok ik zo.

Kies een horloge die je mooi vind en waarvan het niet erg is als je het verliest, stuk laat vallen of een kras op komt en klaar. Dat is voor de één een casio, de ander een seiko en de laatste komt met zijn omega, rolex, Philippe patek, Laurent Ferrier, en etc vast toch niet op de camping, maar dat zou ook kunnen. En voor de wandeling die suunto mee.

1 like

Klopt helemaal, ik zit zelf met mijn Omega’s hooguit in de meer exclusieve 5-sterren resorts.

Overigens heb ik niets tegen campings hoor; ik begrijp écht wel dat gewone mensen ook graag eens op vakantie willen! (En dat zij dan hun instapmerk horloges willen meenemen!)

8 likes

Euh niet helemaal. Ik denk dat Fransje hem echt niet afdeed als hij naar huis ging. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar dit is wel heel generaliserend hoor. Ik ken mensen die hele mooie horloges in bezit hebben en veel meer verdienen dan ze ooit op kunnen maken en die gaan nog steeds lekker met de caravan achter hun <insert dikke wagen> naar de camping. Wat ze bezielt weet ik niet maar mooi toch!

6 likes

We kunnen er luchtig over doen of grappen over maken maar ik herken het helemaal. Mijn favoriete maar kwetsbare vintage horloges begin ik echt wel te missen na een paar weken zonder!

Als je je horloges die thuis liggen niet mist ben je gewoon geen echte horlogeliefhebber :sunglasses:

5 likes

Nee, niet herkenbaar. Voor een wandelvakantie lijkt me een horloge zoals een Suunto of een Casio Pro-Trek juist ideaal. Een van de eisen aan een horloge is toch dat het functioneel moet zijn?

3 likes

Nee.

1 like

man mn 2 eieren komen er rechtreeks weer uit :joy:

2 likes

Waar komt jouw moeder vandaan? Gezakt voor het inburgeringsexamen neem ik aan…

2 likes

Bedankt dat ik een gewoon mens ben. Houdt dat in dat mensen die dat niet willen daarboven, of daaronder gecategoriseerd worden met dure horloges in dure hotels? :stuck_out_tongue:

Eens, maar ik denk dat die zich wat rustiger houden als een pappa van een stel kinderen die continue stoeien, zwemmen, bomen opklimmen en etc. :slight_smile:

Btw; hier wordt voldoende verdiend om een tweetal/drietal weken met vliegtuig naar een vakantieoord te gaan. Wij kamperen vooral omdat de kinderen na 10 minuten vliegen er al weer uit willen stappen. Dat schijnt niet heel handig te zijn en ook flink af te doen aan de vakantiebeleving. :smiley: En op een camping kunnen ze lekker ravotten, wat in de meeste hotels toch ook wel als storend ervaren kan worden.

3 likes

Wij hebben vroeger ook altijd gekampeerd met de kinderen. Ideaal, behalve met een paar dagen slecht weer. Maar dat is ook een beetje slim de bestemming uitkiezen.

2 likes

En hiermee heb je mijn (ironische) grapje inderdaad volledig ontleed! :smiley:

Wél geinig dat sommige mensen dit soort shit serieus nemen! :joy:

3 likes

Nee, ook op de vakantie wil ik een keus maken welke voor naar het strand of 's avonds uit eten bv.

Ik maakte eigenlijk ook maar een geintje :sweat_smile:

1 like

Sorry :disappointed_relieved: :grimacing:

1 like

Citaat… Daarbuiten zou ik dood nog niet in een camper, caravan, tent of camping gevonden willen worden. Herkenbaar zal het dus nooit worden ook. :grinning:

.
.

Wat u vakantie noemt (in een hotel gdvrde) doe ik voor mijn werk bijna wekelijks.
En dood gevonden worden wil ik eigenlijk nergens :wink:

2 likes

Ik vind een camping verschrikkelijk. De zus van mijn vriendin en mijn zwager (die pas een kavel van 9 ton kochten om hun huis op te laten bouwen…) kijken er echter ieder jaar naar uit. Dat heeft ook gewoon te maken met wat je leuk vind en wat je achtergrond is. Volgens mij is de ‘barrista’ koffiezettoestand, de hengel collectie , de racefietsen en mountainbikes en de luxe camper die ze meenemen stukken kostbaarder dan mijn schamele Omega. Ze hebben ook nog in de buurt een bootje in het water liggen.

Zelf maak ik me om horloges op vakantie eigenlijk geen zorgen. Ik neem er twee mee omdat ik ook vaak bv. paard rij op vakanties (dus één beater). Maar heb nooit het gevoel gehad dat ik enorm moest oppassen. Zelfs niet in een hutje op het water ergens in Azië zonder behoorlijk slot op de deur. Volgens mij is het gevaarlijker om met je Rolex door Amsterdam te lopen.

1 like

Sja, zo zie je maar… de een is verkapt kamper, de ander paardenmeisje :stuck_out_tongue:

Kamperen moet inderdaad je ding maar zijn, maar tegenwoordig kan er stiekem zoveel… koelkast mee, luchtbedden die beter liggen als je bed thuis, televisie… hele computers worden meegesleept af en toe. Je kunt het zo gek niet bedenken. Is opzetten niet zo je ding, dan neem je er een die je op kan pompen. Gewoon haringen in de grond om hem aan de grond te houden, pomp aan en hij staat.

2 likes

:joy:. Dit krijg ik al mijn hele leven naar mijn hoofd geslingerd. Een vriend had zelfs een keer de “Penny” voor mij achtergelaten toe hij mijn huisdieren eten kwam geven en ik een weekendje weg was paardrijden…:sweat_smile:

4 likes