Heerlijk om te lezen, fantastisch om te zien.
En wat een kunstwerkjes. Prachtig!
Heel mooi opgeknapt weer, dank voor het delen
Denk dat je die afgebroken schroef er zonder aluin ook wel uit kunt krijgen, hij is er net uit geweest dus hij zal waarschijnlijk niet vast zitten. Beetje pielen met een speld…
Heel erg mooi geworden (en een leuk topic!)
Ze zijn prachtig geworden! Met heel veel plezier gelezen en bekeken.
Ik zat volgens mij bij dezelfde
als jij, maar ontzettend indrukwekkend hoe jij hier vervolg aan hebt gegeven.
Mooi hoe hier op HF deze oudjes liefdevol weer een tweede jeugd gegeven wordt…
Die wijzerplaten van jou zijn van zilver en geëmailleerd denk ik?
Zou zoiets ook werken bij de modernere wijzerplaten of eindig je dan met een lege wijzerplaat
Wat een leuk verslag en een geweldig resultaat. Twee hele mooie horloges zeg.
Geweldig artikel. Met veel plezier gelezen.
Wel even een vraag : waar gebruik je aluin voor ?
Ik wil een hoop weten en leren maar ik denk dat ik ergens moet beginnen met zelfstudie voordat ik een ander de oren van de kop vraag.
In ieder geval prachtig om te zien hoe zo’n uurwerk gerestaureerd wordt
Ook wij, hebben hier weer geen woorden voor. Wat een klasse en eindeloos geduld. GEWELDIG WEER.
Super knap gedaan, de dames zijn prachtig geworden!
Ook heel leuk om te lezen!
Met bijzondere hoogtepunten:
Een badje silverdip.
hoe de impulssteen staat tov het anker.
een Bdip dompelbad
fixodrop op de deksteen.
de gruen crystal chart
Nu in de cola
Wederom mijn verenfeest
ook met wat extra D5 glijdt het niet lekker
Nog geen vakvrouw hoor, dat is teveel eer.
Jaaa, die oude Amerikaanse oudjes zijn toch echt leuk. In ieder geval niet saai te noemen.
Wie weet. Kan er wellicht van twee kanten bij als ik wat ontmantel. Alleen heb ik wel schrik om aan die andere schroeven te draaien.
Kans is groot, dat als er een vrouw bij was, ik dat was. Na mijn vierde Gruen kreeg ik al van andere Gruen verzamelaars te horen: “je moet ze leren onderhouden, anders is de hobby niet te doen”. Het is dus een moetje.
Jij nog verder bezig geweest?
Gruen wijzerplaten zijn in de basis altijd van zilver. Zit meestal een blank lakje over, soms een laagje platina en soms een soort emaille verf. De cijfers en naam zijn altijd met de hand er op geschilderd. En een soort van er op gebakken (hard enameled). Dat poets je er niet zo af. Bij moderne wijzerplaten zit de bedrukking vaak “los” en dan loop je een risico.
Ik zou dit even lezen: How To: Cleaning and preserving the original finish on dials | Watch Guy
Daar kun je metalen schroeven mee oplossen. Ik heb zo’n De Vergulde Hand aluinblok van de drogist.
gewoon eerst lekker gaan prutsen met een ST36 aliexpress uurwerk.
moet ik van blozen.
Dank allen voor de leuke woorden!
Wauw wat een werk! Echt een vakman💪
Merci, nog lange niet hoor. En dan moet er ook nog wat omgebouwd worden.
Wat een geweldige metamorfose en wat een pareltjes zeg!!
Het is ook meer dat ik niet weet waar ik moet beginnen qua gereedschappen en hulpmiddelen en dat ik niet weet wat dat moet kosten.
En ik zie vaak namen voorbijkomen van poets/schoonmaakmiddelen en machines/gereedschappen die voor de sommige bezoekers hier voor zich spreken maar voor mij wordt het een beetje hiërogliefenschrift soms.
En natuurlijk zit ik vaak 's avonds dit soort topics te kijken als ik eigenlijk geen energie meer heb om wat te doen met mijn impulsen.
Anyway… Ik heb er wel van genoten
Super mooi geworden.
Prachtig vakmanschap!
Respect X3 - voor je geduld & kennis, lekker lopende verslag en de eindresultaten
Bandje nu echt klaar met een “edge coat”. Tip ooit van @Lexaf .
Met verf uit een Aliexpress reparatie setje
Wat een sieraad… hoe een gerimpeld oud dametje is getransformeerd naar een Grande Dame (in klein formaat)… Diepe buiging!