Sporten en op chique in antiek

Lekker bezig @Jenneke!

2 likes

Echt zo leuk om te lezen en te zien, heel tof!

2 likes

Weer met groot plezier dit topic, inclusief alle enthousiaste reacties gelezen, Jenneke.

Steeds weer verbaasd en gevoel van respect voor je enorme kennis, durf en (wel degelijk!) vakmanschap!
Je laat hier prachtige dingen zien in een buitencategorie vintage en antieke horloges waar hier op HF, maar zelfs in de professionele horlogemakers wereld er bijna niemand is die het aandurft en er zin in heeft deze kunstwerkjes weer tot leven te wekken en onder de aandacht te brengen. Hulde.

Ik heb zelf slecht één keer het genoegen gehad een horloge in deze stijl en uit deze periode te kunnen bemachtigen. Een Amerikaanse MIldus uit de jaren '30 van de vorige eeuw. Gelukkig was het Zwitserse AM640 uurwerkje, wonder boven wonder, nog in orde en kon ik me concentreren op de cosmetische aspecten van wat zich aanvankelijk liet aanzien als een blikken wrakje.

Het bleek uit eindelijk een klein horloge met een platina kastje, emaille versieringen en twee diamantjes te wezen. Daar ik zelf niets heb met het dragen van kleine dameshorloges heb ik mijn dochter er blij mee gemaakt en zij draagt het - voorzichtig, want kwetsbaar - bij bijzondere gelegenheden. Op de foto hier aan de pols van Mw. Lexaf.

De overeenkomsten in (art deco ) stijl en design van de kleine Mildus en jouw mooie oude Gruen’s is treffend.

6 likes