Sporten met je dikke klatser om

Hallo mede horlogeliefhebbers!

Het valt mij op dat vele mensen hun horloge af doen tijdens het sporten (afgezien van de sport horloges en apple watches)
Ben ik de enige die zijn dikke klatsers gewoon om houdt?
Hoe doen jullie dat? Hou je je horloge om of leg je hem toch maar in een kluisje?

1 like

Ik houd alleen mn GW-5000 om. De zware klatsers doe ik wel om mn barbell ;-).

2 likes

Ik vind het niet fijn, het gerammel, pols zet uit, hoewel dat geen enorm probleem is want ik draag m vrij los. Maar als ie een beetje omhoog geschoven zit, waar onderarm dikker wordt, klemt ie dan toch. Soms zakt ie naar beneden over het polsbot, en heb ik er last van bij buigen van hand. Prikt die kroon weer in bovenkant hand. Ik vind t niks. Sporten? Horloge uit. (Of heel zelden een Polar oid sporthorloge om)

5 likes

Ik tennis veel en ten eerste is het dan niet echt nodig om te weten hoe laat het is, ten tweede is het denk ik niet heel fijn voor het uurwerk maar bovenal: het zit gewoon zo vervelend als je pols een beetje uitzet.
Wel handig om m razendsnel op te winden bedenk ik me nu😅

1 like

Hier ook horloge af tijdens het sporten. Metalen band gaat strakker zitten waardoor het je beweging belemmert en met een leren band zou ik al helemaal niet willen gaan zweten. Daarnaast weet ik ook niet of menig uurwerk het leuk vind om al die klappen op te vangen die je polsen te verduren krijgen in de sportschool etc. Enige horloges die ik om zou houden tijdens het sporten zijn van die fitbits of een g-shock.

1 like

Soms vergeet ik hem af te doen thuis, maar dan laat ik hem gewoon om tijdens het sporten.

Meestal heb ik er geen last van in de sportschool, en altijd liever iets minder gemak dan je horloge kwijtraken door iemand het kluisje of de auto leeghaalt als ik hem daar in leg.

1 like

Ik hou m om.
Mijn Sky zat binnen 24u na aankoop op de Jetski.

4 likes

Ik sport niet :face_with_raised_eyebrow:

11 likes

Die kluisjes in de sportschool bij ons die zijn met een schroevendraaier binnen twee seconden open te breken dus dat maar niet.

Ik hou hem om maar noem het gewoon een horloge ipv dikke klatser.

9 likes

Dit dus…

1 like

Hier alleen bitter-bal en tran-sport… geen enkel probleem, nergens last van🤘

11 likes

Ik heb altijd geleerd om geen sieraden (en dus ook horloges) tijdens sporten om te hebben in verband met blessures. Dat vind ik best een goede reden. Ik zou niet graag met mijn horloge (met metalen band) ergens achter willen haken bijv.

4 likes

Draag mijn horloges ook tijdens sporten (sportschool en hardlopen).
Heb er totaal geen last van lichamelijk en voel me niet beperkt.
Sterker nog zo’n mooie klatsert om je pols siert dat sporttenue en je armen mooi op :ok_hand:t2:

1 like

Wat is in u geval een dikke klatsert?

1 like

Nee. Laatst nog commentaar van m’n neef dat ik met m’n GS in de sportschool bezig was. Oh well. :slight_smile:

1 like

Het verschilt. Als ik een vintage draag dan doe ik hem altijd af met sporten. Maar mijn Seiko draag ik zelfs tijdens het tennissen

1 like

Ik sport met mijn Oriënt Mako XL op een NATO, om de pols

Bullet proof

2 likes

Zeg maar jij tegen u hoor.

1 like

In de sportschool blijft 't horloge meestal om. Tijdens een kickboks training gaat alles af… Wil niemand pijn doen :kissing_smiling_eyes:

1 like

Ook een optie :slight_smile: