Sporten met je dikke klatser om

Hoezo geen funktie?
Als je in de spiegel je biceps bekijkt en het tl licht schittert in de fluted bezel, terwijl je je hoofd naar achteren gooit om een flesje spa in de krullen te legen, dan heeft het wel degelijk een funktie: Je word vriendelijk verzocht voortaan een andere sportschool te bezoeken.

4 likes


Ik heb altijd geleerd dat ik geen horloge onder een rokkostuum mag :wink: Tijdens trainen overigens wel hoor. Stappenteller ook geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter, aangezien ik mijn armen op hou… Worden er misschien 1/10 gemeten :stuck_out_tongue:

3 likes

Ging er vanuit dat het om de sportschool ging.
Nee, bij het voetballen, turnen, rugby en boksen is het niet handig nee :smirk:

Is ontspanning, hoewel … dat k*tballetje moet wel doen wat ik wil! :see_no_evil: :sunglasses:


OT: Ik hou mijn horloge eigenlijk altijd om, overal en dus ook tijdens het sporten. Een uitzondering, in bed gaat 'ie af als ik gek wordt van dat ‘plingpling, pling … pling’ geluid onder mijn kussen.

Op de golfbaan wissel ik trouwens tegenwoordig wel voor een smart(golf)watch, dus het normale horloge gaat dan even in de WatchPouch.

5 likes

Haha, een oefening in frustratietolarantie! :sweat_smile:

Ik draag ook nooit een mechanisch horloge op de golfbaan, altijd een golf smartwatch of een Quartz.
Is ooit eens tegen me verteld dat mechanische horloges niet tegen de acceleratie-deceleratie van de swing kunnen en ik houd me daar maar aan…

1 like

Ik heb voordat ik een smartwatch had altijd gespeeld met mechanische horloges, als geschreven die doe ik alleen maar af als ik er wakker van lig. Omega vind golfen tegenwoordig ook gewoon kunnen trouwens.

Ik heb er twee weken terug toevallig iets over gevonden en geschreven:

Maar goed, mijn Seamaster laat niet zien hoeveel meter er nog te gaan is vandaar dat ik toch maar een smartwatch gebruik. :wink:

Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord. Gelukkig zijn niet alle mechanische horloges hetzelfde. :sunglasses:

2 likes

Ginne klatsert. :wink:

1 like

Ga je nou weer beginnen :angry:
:grin: het zijn ook altijd dezelfde hier.

1 like

Ik heb zowel bij de wekelijkse conditietraining (bootcamp) als bij het hardlopen mijn Garmin Forerunner om. Die fungeert als hartslagmeter, geeft me rondetijden / intervals, en geeft ook de tijd aan (plus nog veel meer waar ik minder behoefte aan heb).
Los van het feit dat ik bij het sporten niet meer om wil hebben dan strikt nodig, is die Forerunner zelf ook een (sport)horloge. Goed genoeg dus voor mij.

Haha @FransT, zeg ûh hoe vaak laat jij je horloge eigenlijk preventief onderhouden … :thinking: :sunglasses:

1 like

Ik sport altijd met een (goedkope) automaat… leuk om even vol op te laden op de ergometer

…of op de loopband

7 likes

Als je je verdiept in hoe lang je bezig bent om te verbranden wat je bijvoorbeeld binnen krijgt met één saucijzenbroodje, kijk je plots heel anders naar lekkere dingen. Toen ik 18 was kon ik er 4 per dag eten en nog kwam ik niet aan :grin:

Voor mij bestaat sporten veelal uit hardlopen en wielrennen… Voor beide activiteiten gebruik ik een Apple Watch 5.

Deze kan tegen alles wat je tegenkomt tijdens deze activiteiten, registreerd meteen alle data die ik wil loggen en ik gebruik hem tevens voor routebepaling etc.

4 saucijzenbroodjes per dag. Serieus. Das niet ok hoor. Waarschijnlijk had je dan in de avond diarree en ja, daar val je dan weer van af

3 likes

ik moest bij die uitdrukking meteen denken aan:

kots

1 like

Hou hem gewoon om in het heetst van de strijd :joy:

7 likes

Ik vraag me hardop af of je horloge last heeft van tennis als je 't links draagt en rechts slaat (dubbelhandige backhand?)…

Ikzelf ben linkshandig dus deed sowieso mijn horloge af met tennis.

Meestal een apple watch om met sporten maar het komt voor dat ik bijv m’n snowflake nog om heb en die houd ik dan met sporten ook wel aan. Vind ik veiliger dan hem in mn sportkluisje te leggen.

Nouja niet iedere dag…

1 like

Het is overigens erg herkenbaar. Ik heb het met stroopwafelkruimels. Sinds mijn 15de.

1 like