Dan heb je zeker nog nooit ruby gespeeld?! Of een vergelijkbare contactsport? Of, in jouw geval, Bo-Toashi misschien?!
Voor de leken, dit is Bo-Toashi:
Dan heb je zeker nog nooit ruby gespeeld?! Of een vergelijkbare contactsport? Of, in jouw geval, Bo-Toashi misschien?!
Voor de leken, dit is Bo-Toashi:
Ik sport met een hartslagmeter … beetje raar om dan ook nog een normaal horloge om te houden.
Ik vind het echt heel erg raar om een horloge in de sportschool om te hebben tijdens krachttraining.
Kan in de regelmaat mensen die dit hebben op trainingsgebied niet echt serieus nemen.
Ik doe het zelf niet maar ik heb gelezen dat golf serieus slecht is voor mechanische horloges. De impact als je de bal raakt schijnt heftig te zijn. Mijn vader deed het wel en die heeft waarschijnlijk toch wel een Speedmaster en later een f300hz constellation er mee vernaggeld.
Nee want tijdens het sporten draag ik altijd een Garmin sporthorloge.
Dat dus … twee horloges is een beetje overkill dan
Altijd Johan, altijd. Dan zie je er echt uit als een halve.
Hoe ik er uit zie (en wat anderen omhebben) boeit me in het geheel niet. Het is gewoon niet handig om én een hartslagmeter én een gewoon horloge te dragen.
Hoe ik er uit zie boeit me in het geheel niet.
Ok…
Snap het wel alleen is die gedachtegang eigenlijk best gek, bijvoorbeeld zo’n fitbit is echt niet gemaakt om de tijd op af te lezen, meer een gadget om je sportsessie/dagelijkse beweging vast te leggen. Ik zie het niet echt als een horloge dus zou denk ik ook geen probleem hebben met het dragen van beide tegelijkertijd, dan wel om de andere pols.
Hoezo geen funktie?
Als je in de spiegel je biceps bekijkt en het tl licht schittert in de fluted bezel, terwijl je je hoofd naar achteren gooit om een flesje spa in de krullen te legen, dan heeft het wel degelijk een funktie: Je word vriendelijk verzocht voortaan een andere sportschool te bezoeken.
contactsport
Ging er vanuit dat het om de sportschool ging.
Nee, bij het voetballen, turnen, rugby en boksen is het niet handig nee
En voor wie dit van sport vindt
Is ontspanning, hoewel … dat k*tballetje moet wel doen wat ik wil!
–
OT: Ik hou mijn horloge eigenlijk altijd om, overal en dus ook tijdens het sporten. Een uitzondering, in bed gaat 'ie af als ik gek wordt van dat ‘plingpling, pling … pling’ geluid onder mijn kussen.
Op de golfbaan wissel ik trouwens tegenwoordig wel voor een smart(golf)watch, dus het normale horloge gaat dan even in de WatchPouch.
Haha, een oefening in frustratietolarantie!
Ik draag ook nooit een mechanisch horloge op de golfbaan, altijd een golf smartwatch of een Quartz.
Is ooit eens tegen me verteld dat mechanische horloges niet tegen de acceleratie-deceleratie van de swing kunnen en ik houd me daar maar aan…
Ik heb voordat ik een smartwatch had altijd gespeeld met mechanische horloges, als geschreven die doe ik alleen maar af als ik er wakker van lig. Omega vind golfen tegenwoordig ook gewoon kunnen trouwens.
Ik heb er twee weken terug toevallig iets over gevonden en geschreven:
Nabrander …
We hebben wel eens discussie op HF over schokbestedingheid. Over of je met je automatische uurwerk wel of niet mag motorrijden, fietsen, golfen, hamerboren etc. etc.
Ik geloof die discussies altijd wel. Ik denk vooral zelf een beetje na, doe ook voorzichtig als dat nodig is en dat hangt ook af van het type horloge en het uurwerk. Angsten en allemaal gehypegedoe op fora en via #influencers is niet aan mij besteed. Ik heb dan ook best veel gegolfd met een horloge om de pols, zonder problemen. Maar ja, krijg bijvoorbeeld een 3135 uurwerk maar eens kapot. Ik gebruik trouwens tegenwoordig een golf-wearable, maar dat terzijde.
Waarom begin ik nu hier over? Omdat ik met het ‘MASTER CHRONOMETER’ verhaal eigenlijk voor het eerst een fabrikant tegenkom die zelf expliciet aangeeft dat het (geteste) horloge geschikt is voor bijvoorbeeld golfen.
SHOCK-RESISTANCE
A selection of test watches face shock-resistance examinations that are equivalent to 5,000 g (1 g is equal to the force of gravity at the Earth’s surface) to ensure our complex mechanical mechanisms are also extraordinarily robust. Not just for everyday use but for active sports such as golf and sailing.
(Bron: Omegawatches.com)
Meningen met “je moet er echt niet mee golfen hoor!” incoming in 3, 2, … 1
Maar goed, mijn Seamaster laat niet zien hoeveel meter er nog te gaan is vandaar dat ik toch maar een smartwatch gebruik.
Is ooit eens tegen me verteld dat mechanische horloges niet tegen de acceleratie-deceleratie van de swing kunnen
Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord. Gelukkig zijn niet alle mechanische horloges hetzelfde.
discussie
Ga je nou weer beginnen
het zijn ook altijd dezelfde hier.
Snap het wel alleen is die gedachtegang eigenlijk best gek, bijvoorbeeld zo’n fitbit is echt niet gemaakt om de tijd op af te lezen, meer een gadget om je sportsessie/dagelijkse beweging vast te leggen. Ik zie het niet echt als een horloge dus zou denk ik ook geen probleem hebben met het dragen van beide tegelijkertijd, dan wel om de andere pols.
Ik heb zowel bij de wekelijkse conditietraining (bootcamp) als bij het hardlopen mijn Garmin Forerunner om. Die fungeert als hartslagmeter, geeft me rondetijden / intervals, en geeft ook de tijd aan (plus nog veel meer waar ik minder behoefte aan heb).
Los van het feit dat ik bij het sporten niet meer om wil hebben dan strikt nodig, is die Forerunner zelf ook een (sport)horloge. Goed genoeg dus voor mij.