Sporten met je dikke klatser om

Vind het bij mijn sportschool altijd een beetje vreemd… er loopt altijd een man van middelbare leeftijd met een two-tone Breitling Chronomat 44 te schreeuwen met net niet zware gewichten… Achja, ieder zo zijn ding.

2 likes

Ik heb mijn Gshock als sporthorloge. Ook wel eens per ongeluk mijn rolex Gmt omgehouden. Kreeg in van een van de eigenaren van de sportschool een compliment over. Hij draagt zelf altijd een sub.

1 like

Dik istie wel, maar een klatser? :joy:

1 like

Ik vind hem best klatser waardig :blush:

1 like

Breitling…uhm… nee dat ben ik niet.

:face_with_raised_eyebrow: Dit weekend even wat " bewegen " dan? Doen we wel allebei een horloge om.

:laughing: gelul man. Bank drukken met een horloge :scream: levensgevaarlijk.
Serieus, ik doe er al jaren alles mee, en alleen bij een kettlebell clean gaat ie af. Swings ook gewoon mét.
Of valt iemand om bij squats of DL met een horloge om je pols?

3 likes

Vraag me af of dit serieus is. Tenzij je ongecontroleerd met een kettlebell aan het zwaaien bent kan je de 3 grote powerlift oefeningen zonder enig risico uitvoeren. En dan ben je in mijn ogen toch al redelijk serieus aan het 'bewegen’:joy:

2 likes

Ik sport zelf altijd met(fitness). Zie er idd totaal geen probleem in tijdens bv bankdrukken of met de dumbells spelen…
Moet wel zeggen dat ik deels om die reden een seiko 5 heb aangeschaft als simpele beater voor dit soort dingen…

2 likes

Hahahaha…Ik kom drie a vier keer in de week in de sportschool, en ik weet niet eens zeker of zelfs de powerlifters wel met magnesium staan klooien. Nu ben ik er altijd maar een uur tot anderhalf uur, en het gros daarvan weer noest aan de arbeid, dus ik zie misschien niet veel. Behalve dames die squats doen. Ik moet het bekennen, die leiden mij af.

Wij hebben niet dezelfde sportschool, want in die rammelblikjes bij ons zou ik geen horloges van waarde leggen.

Het enige wat ik nodig heb is een secondenwijzer. Voor de 30 seconden pauze tussen sets. Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Het is net alsof mensen dankzij de fitbit en apple watch verleerd zijn om aan te voelen hoe hard ze bezig zijn. Wij gebruiken ons lichaam al 3 miljoen jaar zonder hartslag-metertjes, dus ik vind dat juist weer baarlijke flauwekul.

Kom kom, minstens een druppeltje chanel nummer 5, anders voel ik me toch wat naakt.

Beste reply van de thread. Hands down. :+1: :rofl: :joy: :clap:

4 likes

Zeker wel. Maar je ziet ook veel vloeibaar magnesium dus dat valt niet zo op.

Toch vind ik een sporthorloge ideaal, en voor mij een echte toevoeging. Sterker nog, ik wou dat we die vroeger ook hadden gehad!

Ik sport alleen in de sportschool, en daar hangen overal klokken. Dus is mijn horloge daar overbodig, en lastig tijdens bewegen.

yep. Of omdat ik 30 sec train (of 40,50,60… precies waar ik zin in heb die dag).
Vraag voor die klok die ik ergens hierboven heb gepost, nu voor 6 tientjes. Lul wat over een aanwinst voor de gym, veel leden klagen hierover blablabla. Misschien trappen ze erin :slightly_smiling_face:

Nou gewoon, elk jaar de pakkingen vervangen en WR test uiteraard, omdat de luchtvochtigheid (zout :hushed:) in een gym vaak wat hoger is. En de douches geven ook een damp richting het omkleedgedeelte, dus dat is sowieso funest. Alleen al door die miljoenen miniscule dauwdruppeltjes kan een uurwerk ernstige schade krijgen.
De deodorant-dampen zijn trouwens ook niet goed. 90210 staal reageert daar heel slecht op, en kan na enige jaren spontaan staalrot krijgen.
Bij het trainen zet je pols uit, en door de temperatuursverhoging kan de olie binnenin het horloge stroperig worden (dit is klinisch bewezen). Daarom adviseer ik ook altijd om de 2 jaar een volledige servicebeurt. Safety first!
Ik ben geen horlogemaker ofzo hoor, maar dit wordt mij wel altijd aangeraden door de juwelier en kenners.

Nog maar even voor de duidelijkheid aan de rest hier : :lying_face::roll_eyes:

2 likes

:rofl: :joy: … haha, goeiemorgen sjef! Haha. :wink:

3 likes

morguh :coffee:

2 likes

Leuk, welke bond (NADB?) en klasse?

1 like

Tot voor kort deed ik mijn horloge in een beschermcase en dan in de auto in een “verborgen vak”.
Echter worden de laatste tijd veelvuldig autos opgengebroken in de buurt van de sportschool, dus dat gaat niet meer gebeuren.

DE kluisjes binnen zijn zo open te krijgen zonder sleutel ook. DEnk toch maar een klein tasje kopen ofzo waar mn horloge in kan, autosleutel en porto. Er mee sporten voelt niet lekker.

1 like

nektasjuu :joy:

1 like

Mooie swagbuidel😂

1 like

Ik denk trouwens wel dat het ook met leeftijd te maken heeft. Nu ik nadenk, dragen veel 65+ gewoon een horloge in de fitness: A schijt aan de rest wat betreft uiterlijk B niet zo bange poeperig dat je ergens aan blijft hangen :grin: C minder abrupte bewegingen.

hatsee opa :muscle:t4:

3 likes