En altijd zorgen dat de klok rechts van je staat, dan hoef je je horloge vrijwel niet te bewegen!
Ik zelf heb wel gshocks voor dit soort heftigheid maar ik betrap mijzelf er gewoon op dat de gshocks zelden draagtijd krijgen. Omdat ik een designated beater heb in de vorm van een Steinhart.
Het aantal reps wat ik al dan niet kan wordt over het algemeen niet gelimiteerd door mijn grip, maar door mijn kracht en uithoudingsvermogen, behalve bij deadlift maar daarvoor gebruik ik straps.
Dat vraag ik me ook af bij vrouwen maar toch trap ik er elke keer weer in.
Tuurlijk, maar ligt eraan welke sport en/of beweging.
Boksen? onhandig.
Judo? Ook vreemd.
Maar ik train al 100 jaar nog steeds 3-4 x pw (intensief) in de gym, en al-tijd met een duiker om. Wie denkt dat je je horloge beschadigd bij een squat of db press doet toch iets verkeerd.
En nee, je blijft ook niet hangen bij een leg ext oid (wie dat wel doet moet je weigeren in de fitness).
En als je perse straps om wilt doen bij het liften, dan doe je je horloge toch even af. Voor die 5 minuutjes. Als je anderhalf uur de gym in duikt, beweeg je daadwerkelijk hooguit een kwartier. Reken maar uit, fitnessdudes. En bij hoeveel van die bewegingen gebruik je uberhaupt ACTIEF je arm?
Kijk, vind je een horloge in de weg zitten bij het sporten? Dat kan, snap ik. Ik kan niet met oordoppies of koptelefoon trainen
Ben je bang dat je je nieuwe mooie horloge van 200, 2000 of 20.000 euro kan beschadigen? Kan ook, snap ik.
Maar kan het kwaad voor het horloge zelf? Tuurlijk niet. Daar zijn die dingen toch voor gemaakt.
Een uur borstcrawl kan wel, 5 uur rare lamme dansmoves maken op een festival ook, maar 3 x 10 suffe biceps curl is linke soep hou toch op.
Overgewaardeerde oefening. Hou het lekker tot de 100-150 kg, tenzij je wedstrijden doet. Daarboven volstrekt onnodig. Maar dit is een discussie die je nooit moet aangaan, geloof me
De horror. Twee keer mijn enkelbanden gescheurd bij die klotesport. Maar nee, daar zou ik ook geen horloge bij om doen.
Net als bij
Ik pak gewoon een dumbbell. Kut clean of snatch met die knol tegen je pols, geen zin meer in.
kijk je wel uit zo meteen zit je hand klem tussen 2 schijven, en moet de brandweer komen om je bandje door te knippen.
En op een roeimachine moet je zeker een waterdicht horloge dragen, maar da`s logisch.
En dodelijk vermoeiend. Een half uurtje en je bent paars plus dat kleine irritante balletje wat dood blijft liggen. Op zich een leuke sport, snap het wel, maar al die korte bewegingen op een stroeve vloer zijn blijkbaar funest voor mijn enkels. En humeur.