Bij onze Nederlandse vrienden van eglobal kost een SKX009 toch ongeveer 150 euro (dus zonder extra import).
De standaard wave vent rubberen band van de SKX is zeer oncomfortabel. Maar ik vind de stalen band (vooral qua looks) nou ook niet om over naar huis te schrijven.
Monsterwatches is een bekende leverancier. Die kun je vertrouwen (en is een Nederlander, zelfs forumlid).
Persoonlijk zou ik de stalen band van Seiko niet snel adviseren, deze rammelt nogal. Als je staal fijn vindt zou ik een aftermarket stalen band adviseren (strapcode.com biedt deze aan. Wordt vanuit UK geleverd).
Maar de vraag of je rubber of staal fijn vindt is er een die erg persoonlijk is.
Vwb de kleuren op de bezel, dat weet ik eerlijk gezegd niet, er zal vast een reden voor zijn (naast dat het mooi kijkt).
Een band is makkelijk te wisselen natuurlijk. Maar bij een klokje van 200 euro moeten door de fabrikanten consessies gedaan worden en de meeste bezuinigen op de bandjes. De meeste klokjes onder de 200 euro hebben geen top banden.