En vergeet de Citizen Promaster NY0040 niet
Mooie ‘klok’, al is de urenwijzer wel beetje kort uitgevallen…
Ik begin beetje te neigen naar de SNZH53…
Of tóch de oranje SKX011-J…
Twee vraagjes:
-
Als je voorzichtig bent met je ‘klokjes’, zou hardlex op de blauwe SNZH53 dan kunnen volstaan ?
-
Is het uurwerk in de blauwe SNZH53 van mindere kwaliteit dan dat in de oranje SKX011-J ? Er zit immers zo’n 60 euro prijsverschil tussen…
Mijn oranje rakker is mijn werk horloge en die heeft het flink te verduren. Het hardlex houd verbazingwekkend goed. Dus ja, doe je normaal volstaat het zeker!
Ben je lomp, volstaat het niet eens slecht
Ik zou hem daarom niet laten iig, het is een goed product.
Vind je? De NY0040 is kleiner dan de SKX volgens mij en de verhoudingen komen mij niet “uit de pas” over.
Ja
Nee.
Aangezien je onder de €200 wilt blijven, is de SNZH53 een super keuze.
Vind het allereerst een erg fraaie (én zeer zeker ook stoere) ‘klok’.
Ik doelde vooral op de (snelle) afleesbaarheid van zo’n korte urenwijzer.
Maarre… ik ben nieuw in horlogeland, dus laat me graag overtuigen door ieders invalshoeken…
En zéker als ik voor een oranje SKX zou kiezen…
En dan is er natuurlijk de Seiko SNK807 military/aviator 37mm
Voor zo’n 80 Euro, maar niet zo waterdicht als een skx.
3 ATM dus een keer per ongeluk onder de kraan is geen probleem.
Heeft net als de skx007 een 7S26 automatisch uurwerk.
Onder de 200,- ?
Zie 'm er liggen voor € 220,–…
Uitgaande van de Seiko SNZH53, zie ik twee leren banden in aanmerking komen :
- Hirsch Liberty Artisan goudbruin (alleen op 20 cm.), 45 euro incl. verzending
https://www.horlogebanden.com/Hirsch-Liberty-Artisan-Horlogebandje-Zadelleer-Goudbruin/
- Colareb Venezia small marrone, 35 euro (€ 6,-- verzending, geldt die ook voor Nederland?)
Iemand ervaring met deze banden (draagcomfort) ?
Ben ik zelf fan van en ben niet de enige hier.
Gewoon bij Eglobe bestellen en mooi bandje kopen.
Maar ja, er is zoveel moois te koop.
Eglobe ? Kan ik niet vinden…
Hirsch Liberty artisan is verre van waterdicht, maar weert zich kranig ondanks misbruik mijnerzijds. De tweede keeper is er wel af gevallen, maar de band houdt het nog. Hij is wel wat donkerder geworden omdat ik 'm toch nat maakte.
De Colarebs zijn soepeler dan die Liberty in het begin, maar ze kunnen in mijn ervaring ook minder hebben. Dat zijn banden voor de mooiigheid, niet om op de sodemieter te geven.
Waterdichte banden van de Hirsch zoals de Performance banden, Modena’s en zelfs de Terra doen het dan wel weer uitstekend, ook op een duiker, ook bij geregeld blootstaan aan nattigheid. Ik zou dan ook op een sportief horloge een band aanbevelen met een WR rating.
Je zou hier naar kunnen kijken:
Maar ik begin chocolade bruin meer te waarderen, ook op blauwe horloges. De Mariner is er ook nog:
Die houden het wel, ook met water in de buurt.
Als je geen water op de band gaat krijgen, pak dan liever de Colareb.
EglobaL sorry
€ 147,99 voor een nieuwe SKX007 K op rubbah
Voor 50 piek een mooie solid oyster of jubilee erbij.
Ik heb mijn keuze ‘eingeschränkt’ tot
*de door Jaroen al aangedragen Seiko SNHZ30
of
*de Oriënt Blue Ray II (FAA02005D).
De Seiko zit op ongeveer €155,–, de Oriënt zo rond de € 180,–.
Zijn er - afgezien van smaak en 't prijsverschil - nog andere (technische) overwegingen te bedenken om voor de Seiko of de Oriënt te gaan ?
Beide uurwerken staan als redelijk bomb proof te boek, de Seiko misschien het meest maar dat kan komen omdat iedereen er wel één heeft (gehad). Beide horloges hebben dezelfde power reserve. De Seiko heeft een automatisch uurwerk zonder hacking en hand winding (je kan hem niet opwinden aan de kroon en als je de kroon eruit trekt stopt de secondewijzer niet), de Orient heeft deze functies wel. Je kunt makkelijk zonder, zowel de Seiko als de Orient beginnen meteen te lopen wanneer je ze wakkerschudt en het horloge op de seconde gelijk zetten doe ik persoonlijk eigenlijk nooit met een mechanisch horloge. Ik zou puur voor het uiterlijk kiezen, met één van deze horloges ben je sowieso spekkoper.