Heb even gezocht maar het was of een nieuw topic openen of aansluiten bij een topic van ‘vroegguh’.
Besloten voor het eerste, ben benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met een spring bar tweezer en dan met name eentje uit de categorie ‘Ali is your friend’.
Op de Express zijn ze inmiddels gedaald naar de $15 categorie en aangezien ik al verbaasd kijk als het licht aan gaat kan ik elke hulp gebruiken.
Je kan er bijna geen buil aan vallen maar was toch benieuwd naar de ervaringen.
Deze dus: (er staan er velen maar zo zien ze er allemaal uit, er is geen kwaliteitsverschil te ontdekken)
Als je nou niet zoveel geld uit wil/kan geven voor de ‘echte’ las ik hier laatst de tip om de Ali versie te bestellen en die te voorzien van de originele Bergeon vorkjes. Schijnbaar kan dat. Was jij dat @Blauwbeer? En anders weet @W.E, als HF archivaris, het wel.
Dat heb ik inderdaad gedaan ja. Vorkjes van Bergeon (duur) en de tang van Ali, wat gewoon een kopie is van Bergeon.
Het probleem met de vorkjes van Ali is namelijk dat ze snel neigen af te breken- of slijten. Ik heb die Bergeon vorkjes nog niet gebruikt maar heb daar wel iets meer vertrouwen in.
De Bergeon tang vind ik lachwekkend duur. Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn om zo’n ding te maken.
En terecht want met die vorkjes kun je je eigen serienr in je kast krassen indien gewenst.
Ik had een gewone el tjiepo bandentool van een Anon464884488 op het forum gekocht en wat een puin is dat. Vorkjes die bij het eerste gebruik al afbreken…
Die Bergeon die ik nu heb is zo sterk dat ik soms denk, nu is dat vorkje vast wel beschadigd maar nee hoor blijft als nieuw. Dus als ze in de goedkope tang passen heb je de oplossing
Wat je heel vaak ziet, is dat het daadwerkelijk geleverde ding hooguit qua silhouet op de verkoop-afbeelding lijkt. Heb al eens een grote kastopener teruggestuurd naar de verkoper om die reden.
Dat is inderdaad een risico, maar bij mij pakte het goed uit.
Ik heb deze gekocht:
En vervolgens Bergeon vorkjes gekocht bij Cousins. Die kostten samen denk ik bijna het dubbele van het apparaat, maar nog steeds aanzienlijk goedkoper de Bergeon.
Ik gebruik zelf deze: Horofix Spring Bar Tweezers …kost ook ‘een beetje meer’, maar erg handig. Niks schroefjes enzo te verstellen, direct te gebruiken.