Spring drive horloges

Ik ben geinteresseerd in een (volgens mij momenteel alleen Seiko / Grand Seiko) horloge met een spring drive uurwerk.

Vind de meeste modellen alleen vrij saai ogen op de websites maar dat kan soms enorm vertekenen. Ben dus opzoek naar eigenaren die positief verrast zijn door de spring drive horloges. Graag foto’s delen :slight_smile:

5 likes

Even de zoekfunctie gebruiken. Veel plezier op dit forum. Er is een apart deel speciaal voor GS.

1 like

Het is meestal mooi in eenvoud… maar ik kan er ook echt naar staren!

11 likes

Uhhh saai? Echt alles behalve dat!

20 likes

Dat saai gedeelte is bij mij ook een groot vraagteken! Als je ergens geen saaie modellen hebt…

16 likes

4 likes

Beauty is in the eye of the beholder.

18 likes

Ik heb er geen en zou de meeste GS toch echt geen moment saai noemen.

3 likes

Een niet-GS springdrive is ook niet perse saai.

6 likes

Kun je misschien wat foto’s delen van horloges die dan wel jouw smaak zijn? Dan heeft men een beetje een richting.

En Credor:

11 likes

Ja maar dat is ook onderdeel van de Seiko Watch Coöperation.

1 like

Dat klopt

Die kan ik dan wel weer vrij saai noemen…

Ik denk dat GS een beetje understated is. Ik vind dat juist wel tof. Even los van de uitschieters die ze soms hebben, drukke chrono’s bijvoorbeeld, is het horloge op zich vrij low key maar is de plaat de show stopper. Die is niet altijd even duidelijk in beeld natuurlijk, maar dat maakt het een soort spannend. Als een knap setje lingerie waarvan je weet dat het onder een meer formele outfit zit :grimacing:

Maare,

:point_up: Goed punt!

3 likes

Ik zit qua budget een beetje aan de onderkant van GS en gebruikte juist het woord ‘saai’ omdat ik het gevoel had hier helemaal verkeerd te zitten. Volgens mij draait GS juist om de details, afwerking (mooi gepolijst, mooie dials, etc.) en dat zie je ook terug in de foto’s. Oftewel, de foto’s bevestigen dat ze echt niet saai zijn dus bedankt voor het delen.

Overweeg zelf het onderstaande model (SBGA465G). Nog andere suggesties in die prijsklasse (5k - 7k). Vind die snowflake dial ook erg mooi.

5 likes

Haha heel mooi verwoord. Moet zeggen dat de foto’s wel helpen im het vormen van een oordeel. Steeds meer verliefd op GS (en goedr lingerie ook natuurlijk haha).

Je hebt er teveel haha, wellicht eentje verkopen :wink: Wel erg mooi allemaal…

Snowflake?

Die koop je nieuw voor ongeveer €3750

1 like

Ging vooral even over het spring drive uurwerk binnen GS, Seiko en kennelijk dus ook Credor :grin:

1 like

Zag op chrono idd een nieuwe voor die prijs :muscle:

1 like