Spring drive horloges

Vind je de power reserve indicator niet erg aanwezig, zo in het zwart?
Verder zeker een mooie dial!

1 like

Wel een punt idd. De manier waarop het is gedaan vind ik eerlijk gezegd ook niet zo mooi. Dst is bij de Snowflake dial wel mooo gedaan. Daar ligt de power reserve indicator iets dieper dan de plaat. Dat is wel echt een stuk mooier idd. Leuk dit forum, dit voel me zelf niet direct op tbh.

2 likes

De pers- en marketing foto’s/renders van Seiko zijn belazerd, als je daarop moet varen wordt het niets :grimacing: Zoek naar wat artikelen op blogs ed, doorgaans veel beter beeldmateriaal. Als je ergens gevoelig bent voor de stijl van GS dan gaat de aandrang wel groeien :grimacing:

Dat. Seiko überhaupt heeft soms veel fraaier vormgegeven kasten dan andere merken, die enerzijds draagcomfort verbeteren en anderzijds subtiel bijdragen aan de uitstraling. Veel interessanter dan een oyster case :wink:

Da’s fraai als detail, ik begrijp dat daar een dubbele plaat voor wordt gebruikt, maar dat voegt iets meer leven toe aan de wijzerplaat. Of dat goed of slecht is, is een kwestie van smaak.

Ps, als je wil wennen aan een GS kun je ook wat lager instappen met een SARX055 :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nee de SBGA415 ‘Winter’! Deel van de seasons collectie. Meer een wolkjesachtig patroon en een interessant case design.

Dit zijn ze niet allemaal hoor … :wink:

Ze hebben ook wel wat uitgesprokener materiaal :stuck_out_tongue_winking_eye::

4 likes

@DayDate Saai? Uhm…eens zien. :wink: Mooi spul zo’n spring drive. Ga ook eens kijken bij een dealer. Ps de 465 is zeker een fraaie. En de Snowflake ook. Mooi plan iig :+1:

15 likes

Oei

Hou’s op :drooling_face:

2 likes

Dan weet ik niet welke dat je hebt gezien :yum:

Ik vind de Lake Suwa erg mooi.

1 like

Ik heb dit najaar de Katsu-Iro mogen kopen. (SBGA469)
Heel fraai, al lijkt deze op het eerste oog inderdaad saai. Maar als (zon)licht op de plaat valt, oh my!!!

11 likes

Saai kan ook zo mooi zijn

3 likes

Ja dan komt die wijzerplaat tot zijn recht

1 like

Saai? Integendeel ingehouden klasse met style, zoals een Porsche 911 prachtig bij eenvoud.

1 like

Eens zullen alle horloges zijn als de spring drives.:wink:

Een mooie, sobere maar elegante spring drive is mijn droom. Ik vind het een fantastisch systeem en de uitvoering van de Grand Seiko’s ook geweldig mooi.

Wow prachtig , wat een horloge :ok_hand:

1 like

Spring Drive is echt een heerlijk concept en heel robuust en precies. Dat in combinatie met het typisch GS lichtspel kan je onmogelijk saai vinden imho :smile:

12 likes

Eigenlijk wel benieuwd naar een zonnen foto……stiekem😬

1 like

Die ga ik maken voor je! Leuk…

2 likes