Spring drive op de fiets

Onzin je gaat dan slippen. Zeker 70% van je remvermogen komt uit je voorrem. Dat is ook de reden dat ik een zo groot mogelijke remschijf op m’n voor wiel monteer. M’n laatste Mtb had een 203mm remschijf om die reden en 4 zuigers in de klauw. . De truc is moduleren en je zwaartepunt laag houden . Ook de druk op je voorvork blijven houden zodat je banden grip blijven houden. Ook mede de reden dat de klappen op de armen bij mij dus fors zijn.

2 likes

Ik begrijp uit jouw uitleg dat dit het best door de meer ervaren fietser kan worden gedaan. Ik ben niet zo ervaren en heb gevoelsmatig mijn fiets niet zo goed onder controle. Ik snap de theorie van gewicht laag, en zo ver mogelijk naar achter, maar betwijfel of ik daar tijdig aan denk op momenten van een noodstop.

1 like

Meestal ben je dan te zat om nog iets logisch te denken :sweat_smile: tenminste dat zijn de enige keren dat ik fiets

Ik kan me best wat voorstellen bij het moeten opletten op het hindernis circuit van rolkoffers, fotograferende aziatische toeristen en 12 jarigen op fatbikes wat de gemiddelde gracht tegenwoordig is. Maar als jouw dagelijkse rit echt zo heftig is, waarom dan niet gewoon 's ochtends met je horloge in je binnenzak of broekzak de deur uit en op kantoor (of waar je ook heen gaat) om de pols? Hoef je nergens meer over na te denken…

2 likes

Dat kan natuurlijk ook haha

1 like