Spring drive op de fiets

Tja. twijfelachtig. Je hebt natuurlijk een punt dat ze in Japan niet echt overal stoepranden hebben, laat staan dat ze dag in dag uit hier met een fiets op en af gaan. Ik zou het wel aan durven, maar kan mij ook voorstellen dat je dan toch wel extreem voorzichtig gaat zijn. Nee ik adviseer je om geen spring drive te kopen.

Disclaimer: advies van brick is geen echt advies. Zorg dat je goed weet wat je doet alvorens je advies van een derde opvolgt.

Tsja Eddie, dat zijn horloges om mee te vliegen, niet om te fietsen. Tijd voor een Rolex Road-King :grin:

3 likes

Gewoon na een paar ritjes in de vuilnisbak.

3 likes

Deze om vandaag. En andere dagen uiteraard. Stukje fietsen is geen enkel probleem. Zou ook wel heel gek zijn. En ja, ik ben heel zuinig op mijn spullen, maar heb nooit overwogen niet te fietsen er mee.

2 likes

Ik ben gestopt met fietsen toen ik mn springdrive in ontvangst heb genomen.
Ik wil het risico gewoon niet nemen dat ik er zo cool uit zie en dan op de fiets zit.

6 likes

Zijn de mensen hier niet bang voor hun gewrichten met al dat vreselijke gebonk onder het fietsen?

1 like

Het bonkt makkelijker in de auto.

1 like

Was hij bijna zover en durfde hij bijna de gok te wagen … :joy::rofl::rofl:

Heb je wel eens geprobeerd op de fiets dan :grin:

1 like

Ik wil nee zeggen, maar sinds ik die Spring Drive om mn pols heb ben ik overal wel een keer besprongen. Niets is veilig.

The GS effect.

1 like

Dat is kut voor je velgen, banden en frame. Je bent geen 12 meer, neem ik aan, dus je zou ook kunnen overwegen om gewoon als een volwassene te fietsen. :slight_smile:

2 likes

Nee maar ook als ik m’n wiel optil en achterwiel erop wip dan is stoeprand of toch altijd nog een boosdoener. Ik heb een kwart eeuw gemountainbiked en dat krijg je er niet makkelijk uit he

2 likes

Dan moet met ƩƩn handje aan het stuur over de grachten ook wel lukken toch? Is je probleem opgelost… :tipping_hand_man:t2:

2 likes

Zou eerst eens investeren in een fatsoenlijke fiets. Ik trap 5x in de week naar kantoor op en neer op mijn Koga F3 6.0 met Alfine naaf en riemaandrijving. Heerlijk……. geen zorgen om mijn horloges :wink:

1 like

Als ik een goede fiets wil zet ik deze wel weer zelf in elkaar zoals voorheen

2 likes

Helaas op mijn route door alle malloten 2 handen aan het stuur gewenst met name om m’n voorrem te kunnen gebruiken

2 likes

Ik herken het, helaas. Dat van die malloten.
Maar waarom jij graag bij jouw voorrem wilt kunnen, begrijp ik minder. Beste toch achterrem gebruiken?

Remt harder… Inderdaad handig bij malloten. Opgevoerde fatbikes met gashendel en slingerende bejaarden op E-bikes.

2 likes

Bejaard: ja
Slingerend: nog niet

Ik heb juist altijd begrepen dat je beter krachtig met je achterrem kunt remmen, en indien echt nodig wat bij-remmen met voor. Dit ivm gevaar van onderuit gaan.

1 like

Ik denk persoonlijk, als een horloge niet tegen fietsen in het dorp of de staf kan dan is dat een beetje zielig toch?:slightly_smiling_face:

1 like