Ik heb zelf geen ervaring met het verwisselen van banden. Nu zit ik toch al een tijdje na te denken om een groene vanguard strap en een zwart met gouden nato strap te kopen. Is het aan te raden om dit met een Burgeon spring bar tool te vervangen en hebben jullie nog andere tips? Mijn horloge betreft een Tudor Black Bay 58 op staal.
Kun je gewoon met een bergeon doen.
Koop een andere kleur vanguard
Ouch
Je kan eventueel bij Cousins UK kijken. Dit is een groothandel (based in the UK) waar je voor een stuk goedkoper (tov non-groothandels) gereedschap/onderdelen kan kopen. Ze hebben verschillende soorten Bergeon straptools.
Ik heb zelf vorige week een Bergeon 7825 besteld om mijn eigen horloges (minder snel) te bekrassen.
Pro tip: gebruik wel altijd ducktape of andere dikke soort tape om je lugs heen om de kans op krasjes te verminderen. Vervolgens kun je 96% alcohol (te halen bij de kruitvat/Etos) gebruiken en een simpel schoonmaakdoekje/papiertje gebruiken om eventuele plakresten van je lugs af te swipen.
https://www.cousinsuk.com/product/bergeon-7825-spring-bar-tweezers?code=T41939
Wat vleermuisman zegt, de 7825 is topproduct. Kost wat maar gaat lang mee en echt kwaliteit:+1:t2:
Even uitkijken met extra taxen. Ik bestelde in december 2020 een tool daar voor mijn Tudor. Het werd pas geleverd in januari 2021 ( Brexit van kracht ), met allerlei extra taxen. Cousins en DHL kwamen met extra kosten. Was op het einde van de rit niet meer zo voordelig. Mogelijk dat het nu anders is, een gewaarschuwd man…
Protip: ducktape is geen eenden-tape maar leiding-tape. Dus duct-tape. Ook wel bekend als gaffer-tape of gaffa-tape.
Dat zeg ik! Gamma! Oh nee, gaffa!
Dat lijkt me best druk, een vleermuis in je hoofd…
Hahaha. Je kent ‘m? Ik zou dit nooit durven zeggen zonder de persoon in kwestie te kennen😂
A zo. Check.
Dank je. I cry every time
In plaats van in de UK te bestellen, met al dat import geneuzel, zou je beter hier eens kunnen kijken…
Echte aanrader en de keuze is rieze