Dat lijkt me best druk, een vleermuis in je hoofd…
Hahaha. Je kent ‘m? Ik zou dit nooit durven zeggen zonder de persoon in kwestie te kennen😂
A zo. Check.
Dank je. I cry every time
In plaats van in de UK te bestellen, met al dat import geneuzel, zou je beter hier eens kunnen kijken…
Echte aanrader en de keuze is rieze
Daarnaast voldoet een stukje eenvoudige tape ook prima Als je even zoekt op gebruiker @junior die heeft dat proces van tapen al eens haarfijn ergens uitgelegd in een topic
U riep …
Ik heb het al meerdere malen ‘laten zien’, even de lugs afplakken met een plakbandje (stukje tape). Ik ben er ook hartelijk om uitgelachen, vaak door zelfbenoemde klussers die een krasje meer of minder bij een nieuw horloge niet schuwen. Klinkt heel tof. Geeft ook helemaal niet. Ieder zo zijn eigen ding. Ik vind krasjes die ik makkelijk had kunnen voorkomen, niet grappig.
Hier een tweetal voorbeelden van mijn krasvrije bandwisselmomentjes: Tudor & Omega.
Kijk… dit is geen junior service maar mega service
Ducttape en gaffertape zijn dan weer niet helemaal het zelfde. Gaffertape laat geen lijmresten achter en beschadigt de ondergrond niet bij verwijderen, ducttape doet dat wel
Fair enough. Gaffertape is in mijn beleving het origineel , ducttape het goedkope aftreksel.
Ze hebben gemeen dat het een tape is met een geweven textiel structuur als basis, makkelijk te scheuren over lengte en breedte. De lijmrug is verschillend, inderdaad.
En als je gaffer maar lang genoeg laat zitten laat het zeker wel lijmresten achter trouwens…
wat een gedoe voor het voorkomen van het onvermijdelijke krasje…
Onderdeel van de hobby, snap dat dan!
Dat van die alcohol ga ik ook eens proberen. Als het niet lukt, heb ik altijd nog iets te drinken. 96% lekker hoor …
Ik kan me nog goed herinneren toen ik net lid was dat iemand vroeg of mensen ook de afwas deden met horloge om. En dat was niet op een vintage only topic he… Ehhh ehhhh ehhhh…
edit: als je nu betonboren had gezegd dan had ik de vraag nog begrepen
Of onder warme podium lampen legt anyhoe, de lijm van ducttape is geschikt om leidingen mee af te dichten en wellicht wat agressief om op je horloge te plakken, zeker wanneer de kast gecoat of verguld is
Voor tape op lampen hebben is blacktack uitgevonden! Maar ik snap je punt.
Ik zou tien keer liever gaffer (en dan de goede, Nichiban) op de lugs plakken dan een of andere ducttape van de Gamma.
Of gewoon met beleid je bandjes wisselen met goed gereedschap en gewoon geen krassen maken.
Zolang het geen bracelet met solid endlinks betreft gaat dat over het algemeen prima.
Gaffer? Duct? Ûh jongens, plakband … je weet wel gewoon van de HEMA ofzo en verder gewoon een beetje voorzichtig zijn. Werkt prima. Echt!
Ik heb nog nooit een lug afgeplakt.
En ja, op sommige horloges zijn er een paar mini krasjes te zien op de achterkant van de lugs. Het zal me aan mijn bips oxideren.
Als je dat wel boeiend vindt, zie dan de tips hierboven. En hema tape werkt vast ook!
Ik kreeg alleen een syntax error bij “ducktape”. Dat trekt de autist in mij echt heel erg slecht…
Ik doe het vrijwel altijd. Gewoon omdat het kan!
Dat dus.
En terecht. Gewoon omdat het kan!
Je hebt gelijk hoor. Ik doe het dus alleen niet. Met stalen horloges en holle endlinks of leren of mn dtraks, gaat het prima zonder. In mijn beleving dan.
En dat is niet “stoer doen”, maar gewoon een beetje rustig aan en met gevoel je gereedschap gebruiken. Komt goed.
Dat sowieso, want zelfs met afplakken kun je alles verkløten. Maatje van me had alles van zijn subje keurig afgeplakt, schoot zijn 6767 van/langs de bandpen … hoppa, diepe kras in de kast. Hij was niet blij. Lekker hoor.
Yep, dat kan zomaar gebeuren. Gelukkig zijn er mensen als @Tempusuurwerktechniek die een krasje kunnen fixen als het echt te erg is!