Ik doe het altijd en zelf nooit problemen mee gehad. Als het zo’n springbar tool is waarbij je de kopstukjes los kunt maken van het handvat, dan raad ik dat wel aan, ik weet niet of ze dat zullen zien als ‘scherp object’
Echter, mijn ervaring met douane kan nogal verschillen…
Een keer per ongeluk een zakmes bij me… Meneer bij de douane: “geen probleem hoor, maar volgende keer niet doen”…
Volgende keer door de douane met een cadeausetje met kaasmesjes en een kaasschaaf voor mijn schoonfamilie in het buitenland (achteraf wel gewoon dom bezig, ik had ook check-in baggage); alles moest weggegooid worden. Zonde.
Ligt er aan wat voor tool je meeneemt. Ik heb de geel omrande uit de onderstaande foto altijd bij me. Nooit problemen mee gehad.
Ik ben een nerveuze vlieger en vind veiligheid erg belangrijk. Om ze zien of de beveiligers hun werk goed doen neem ik altijd een paar messen en een koevoet mee. Na 100+ vluchten heb ik ze nog steeds. Zit dus altijd zenuwachtig in de vliegtuigen.
Omdat een onwetende beveiliger het kan inschatten als steekwapen. Hoewel je natuurlijk best kan beargumenteren dat je in zo een geval ook een grote kans loopt jezelf met de ander kant neer te steken. Zou ik het lekker in ruimbagage meenemen.
Uitelkaar schroeven is geen slecht idee als tweede optie.
Ik neem aan dat je in het vliegtuig wel even kan wachten tot je op je hotelkamer bent? Gewoon in je toilettas kit bij je double edged saftyrazor, tandenborstel en deo mikken. (In de koffer dus) Als ze eventueel vragen wat het is, dan is het je tandenstoker.
Trappen ze er niet in dan is dat jammer maar zo duur is een 6767 ook weer niet
Allerhande vragen zonder meerwaarde worden gesteld op het forum en dat is prima, maar iets horloge gerelateerd is dan weer gek… Lijkt mij een legitieme vraag.
Ik zou een setje meenemen in je koffer, niet in je handbagage. Dan kan het niet misgaan naar mijn idee.