Squale 20 atmos VS Steinhart Ocean One / 39

• Squale
  • Steinhart
  • Bah, “homages”

0 stemmers

Wat is jullie mening, misschien dat ik er ooit wel eens eentje aanschaf maar ik kan geen keuze maken tussen deze 2; heb zelf nog nooit een Squale vastgehad, af en toe wel eens een Steinhart bekeken.

Maar 100% de Squale.

5 likes

Zelf een Steinhart 39mm (de green) als je specifieke vragen hebt of foto’s wilt, just let me know :slight_smile: !

houden zo

3 likes

:joy::joy::joy:

Ik wist wel dat ik een poll met 3 keuzes moest maken :upside_down_face:

Ik heb zelf een Squale 20 atmos en ik ben er super tevreden over. En dat het een hommage is…tja lekker belangrijk;)

7 likes

Ik denk de horloges qua specs en afwerking gelijkwaardig zijn. Van steinhart is de prijs lager dus zou ik een steinhart kiezen. Ook omdat Squale moet stoppen met het maken van hommages en op die manier hun goeie naam uit het verleden te grabbel gooien

6 likes

Beide kwalitatief goede horloges. Zelf een Steinhart gehad en vond het een prachtig horloge. Enkel weggedaan omdat mijn smaak veranderd is van duikers naar dress-watches.

Squale valt meer in smaak bij het meeste publiek merk ik echter zijn deze ook wat duurder in aanschaf.

Mijn raad zou zijn om gewoon te kijken welke je zelf het mooiste vindt (qua kleur etc.) en daar voor gaan.
Liefhebbers en haters van hommages zullen er altijd blijven zijn. Niet iedereen kan 5K of meer uitgeven voor een dikke duiker. Als 1 van deze wel in je budget past zou ik het zeker niet laten.

En ze komen af en toe ook langs op het verkoopdeel hier, dus als je ze eens wilt proberen voor minder dan de nieuwprijs dan zou ik zeggen sla je slag.

2 likes

Is die ‘goede naam’ niet ook een beetje overdreven? Volgens mij maakten ze toch alleen hele goede kasten en that’s it?

Nee. Bekijk de geschiedenis van beide merken maar eens.

1 like

Grappig, ik zie saaie klonen van een nog saaier origineel. Verschil? Hm. Niet aanmerkelijk. :slight_smile:

1 like

Liever een merk met een hommage dan een hommagemerk. 100% Squale.

5 likes

wauw die is schitterend!

1 like

Squale maakt al tientallen jaren zeer respectabele horloges (in het begin zelfs kasten voor Blancpain!), waar Steinhart is gegroeid met voordelige kopietjes van “you know who”. Grotere kan het verschil niet zijn. Oké, Squale maakt ook wel een hommage, maar door de bank genomen is het appels en peren vergelijken.

6 likes

Heb zelf een Steinhart Ocean one 42 mm gehad, heel solide en goed afgewerkt maar na een paar maanden verkocht en toen een Squale genomen omdat deze een meer eigen gezicht had,.
Maar dat was de Squale 1521.
Denk dat deze 2 niet voor elkaar onder doen dus gewoon kijken welke jij de mooiste vindt.

1 like

Inderdaad, Squale is een mooi merk met eigen ontwerpen die de goede naam bezoedeld door het uitbrengen van dit soort rare klonen.

Dan liever de Steinhart, die produceren gewoon wat ze produceren. Over die Squale wil ik niet te hard nadenken, want dat haalt de glans van m’n 1521 af. :slight_smile:

4 likes

Jij maakt er nu een vergelijking van alsof ik zeg dat Steinhart meer ‘heritage’ heeft dan Squale, het was louter een vraag over Squale en haar historie. Ik weet dat Steinhart qua merknaam in het nietd valt bij Squale, maar ik vind het over het algemeen toch ook wel overdreven om nou te doen alsof Squale écht top is. Ze maakten goede kasten voor goede merken, maar ze zijn toch ook jaren van de markt geweest met nu nog geen 10 jaar nieuwe eigenaren? Hoe kleinschalig en stoer ook…

Wat een gemiep elke keer over hommages zeg.
In detail zijn de hommages niet gelijk aan de modellen die ze eren.

We geilen hier toch zo op de details? Want ja die maken vaak net het verschil… hier dus ook.

Prima toch een hommage , als je die mooi vind en het is een stukje kwaliteit met voor jou mooie details heb je beet!

Ik heb zelf de squale 1545 in het blauw. Wist niet eens dat het een hommage was. Vond hem gewoon leuk en ik wilde een keer een squale bezitten. Dus helemaal goed.

Sinds ik weet dat het een hommage is, vind ik hem nog steeds een squale en een leuke ook.

Heb niet eens bekeken waarvan het een hommage is, boeie! Ik koop wat ik leuk vind, doordacht en of impulsief maakt niet uit. Leuk is leuk.

Dus, ik zou de squale doen.
Waarom? Omdat ik plezier beleef aan mijn squale en het merk mij net ff wat meer gevoel geeft.

4 likes

De 1545 heeft voor mij zeker de glans van de 1521 afgehaald (die ik ook heb gehad). Dit komt echter omdat ik de keramische bezel en de kroonactie van de 1545 kwalitatief veel beter vind dan van de 1521. Dan zit er ook nog een uitstekende stalen band bij en dat alles voor een nieuwprijs minder dan een 2e hands 1521;)

Oh ja dan heb ik het grootste pluspunt nog niet eens gehad. De 1545 is 40 mm t.o.v. de 42 mm van de 1521.

2 likes

Jij maakt een opmerking over de goede naam van Squale. Ik probeer dat te duiden door de geschiedenis van Squale daarbij te betrekken.

Nee, dat doe ik niet.

Wie doet dat? Beide merken maken prima horloges, en aan de kwaliteit zal het niet liggen. Squale is ouder, duurder en heeft een aantal onderscheidende horloges.

Steinhart daarentegen is minder duur, heeft geen heritage en al helemaal geen onderscheidende horloges.

Qua merkbeleving doet Squale het veel beter onder liefhebbers. My two cents.

1 like