Squale 20 atmos VS Steinhart Ocean One / 39

Precies dit geldt voor mij ook en ik kan hem van harte aanbevelen. Vooral die sunburst dial :sunglasses:
20181019_131303

3 likes

Ik sluit me ook bij je aan wat dat betreft, maar ik probeer het even uit de context van louter Squale vs. Steinhart te trekken en een kritische noot te slaan ten opzichte van de geschiedenis van het hedendaagse Squale. Laat voor de rest ook maar zitten.

2 likes

Bah hommages. Bah bah. Waarom? Omdat ik iedere keer het gevoel krijg dat dit alleen gemaakt wordt om te cashen. Meeliften op andermans werk en marketing effort. Nee dank je.

6 likes

Snap ik wel, maar een white gold smurf vind ik best prijzig voor 30.000$ :joy:

Doet niet elk bedrijf in elke bedrijfstak dot in bepaalde mate?

Als je een hommage maakt die alleen in detail anders is maar kwalitatief wel helemaal goed is is dat toch ook jou merknaam waar je iets goeds aan hangt.

Niks mis mee, slim zelfs.
Zeker als je daarnaast onderscheidend kan zijn ben je goed bezig. Je hebt dan ook nog een eigen gezicht.

Puur leven van na apen, sja je kan er iig goed je knip mee vullen en zeker als de kwaliteit ook nog eens goed zit… geen eigen gezicht heb je dan verder, weinig om echt trots op te zijn. Alleen op je bankrekening en bedrijf. Ook dat is niet perse verkeerd.

1 like

Tikkie wild ja qua prijs.

Maar waarom maakt Steinhart echt elk Rolex sport model na. Echt elk model? Kom op zeg is puur om geld naar binnen te harken.

1 like

Hahahaha… Ja, de 1521 is in dat opzicht op en top Italiaans. Het is best wel een nukkig rukding, maar oh zo mooi.

Dat de 1545 kwalitatief beter is maakt 'm minder, eh, Squaaaaleeeeeh.

1 like

Schijnheilig hommage gezever…

Natuurlijk is het origineel het mooist maar ook niet voor iedereen weggelegd. En sommigen willen er ook uitzien zoals die ander zonder dat het zoveel kost. En sommigen willen net doen alsof.

Je moest eens weten wat en hoeveel er gekopieerd wordt. Gewoon alles wat ook maar enigszins met mode (eigenlijk alle consumer products) te maken heeft, modellen, stoffen, motiefjes, kleuren etc. En ik neem aan dat jij niet alles van haute-couture merken draagt dus ga er maar van uit dat jij, ja jij (wie voelt zich aangesproken :wink: ) ook hommage draagt.

Mijn vrouw was werkzaam in de kleding industrie en elke keer als er een beurs in Parijs of Milaan was geweest liepen daar de winkels van de grote namen daarna vol met ontwerp(st)ers met blocnotes in de hand en camera’s in de pashokjes. En goh, een paar maanden later lag het hier in de winkels.

Dus iedereen die hier zo hoog van de toren blaast over hommages, kijk eens in je eigen kledingkast en kijk hoe die gevuld zou zijn als je factor 20+ zou moeten betalen.

Zo ik ben het weer kwijt en ga dromen van de ultieme SKX mod…

10 likes

Kopieergedrag is alleen dan goed wanneer datgene wat gekopieerd wordt de moeite waard is.

Dat iedereen na Cher’s “Believe” aan de autotune ging? Da’s slecht kopieergedrag.

Dat Warren G een Snoop Dogg imitator is? Da’s prima. :slight_smile:

2 likes

Ik zou voor die nieuwe Longines Hydroconquest gaan. Ook duidelijk een Sub homage. Maar omdat er een Longines logo op staat, bespaart het je een hoop gezever van merkgeile homage bashers als je er een NA topic over maakt. Als bonus krijg je 64 uur gangreserve en een wat mooier afgewerkt horloge.

1 like

Boze tongen beweren dat er zelfs hommages van SUBDELTA in omloop zijn! :smile:

3 likes

Ah nog een goedemondt luvah :wink:

Ps… geen een van beide, ik zou voor de Tisell of de Ginault gaan…

De Squale uiteraard. Kan ook ook komen omdat ik deze op korte termijn in de verkoop doe i.v.m zoektocht naar een echte sub :yum:

2 likes

Noem er eens een aantal,hoeven er geen 10 te zijn.

Of een ginault. Echt een plaatje en de kwaliteit ben ik echt positief over verast.

4 likes

Maar is ook ruim 2x zo duur

Klein detail😜

1 like

Je bent wat je draagt. En als je het origineel niet kan betalen, tja, jammer dan. Waar staat dat iedereen daar überhaupt “recht” op heeft?

Of WIL betalen .
Of niet kent.
Of in de details net niet mooi genoeg vinden.
Of
of
Of

Niet kunnen betalen is lang niet altijd waarom er een hommage gekocht wordt.

2 likes

Helemaal eens!
Dit is uw eigen foto als profielfoto? :joy:

3 likes