Nu je dat zegt, een Italiaan met de naam C. von Büren, horloge gemaakt in Zwitserland en dan een Franse naam geven?.
Had ook prima Camaleonte of Squalo kunnen heten op z’n Italiaans.
O ja, de discussie hoe spreek je het uit, heel simpel Skwal en de E spreek je dus niet uit
Hier ook binnen, erg mooi geworden. Bedankt organisatie!
Meteen even op een lichtblauwe nato gegooid. Staat niet slecht, maar hij eindigt denk ik op staal!
Kleurt heel goed bij elkaar
Exact dat! Ik ga ook maar eens zo’n nato opzoeken…
Is het dan Skwal of Swkaal? Discussie incoming??
Haha ja, ach, ook de Squale heeft mood swings
Plaat is hoe dan ook super goed gelukt!!
Yes! Ik krijg fysiek ook alleen maar lovende reacties op specifiek de wijzerplaat.
ik wil verder geen details weten…
Hahahaha, I meant ‘in person’!
En ga nou niet denken dat ik mijn horloge in iemand ben verloren…
Voor zover ik weet was Charles von Büren gewoon een Zwitser en Frans is een van de officiële voertalen van Zwitserland. Een Frans woord als merknaam is dus niet zo vreemd. Pas later is Squale in handen gekomen van de familie die tot dan toe distributeur van Squale in Italië was.
Idd werk en wat een belevenis. Had graag de Squale meegenomen om hier te laten shinen. Maar zal die in het weekend wel live zien, voor nu nog genieten van de plaatjes.
Nog mooier in de volle zon😍
Bandje past perfect bij de wijzerplaat. Uitstekend uitgekozen door de uitvoerders van dit mooie project!
Tis gewoon een bandenslet! Elk bandje past hier wel op. Ik heb zelfs al een groene tropic eraan voorbij zien komen. En het staat ook nog!
Ow wacht, die heb ik ook.
Je weet wel die beestjes die in de zee zijn die je niet graag tegen komt of erop wil staan, dat noemen wij een KWAL, plaats er een S voor en zo spreek je het dus uit. Wie durft te wedden dat ik het mis heb . Tis toch een schande dat we niet zouden weten hoe je dit mooie merk/horloge uit zou moeten spreken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die iemand, wie o wie
Beetje off topic maar eeh… wat een geweldige combi zo. Hele stoere bracelet!
Voor zover ik het weet woonde hij in Italië vlakbij Zwitserland en was hij dus een Italiaan, voor de rest klopt het. Hij woonde er niet alleen, maar is dus ook geboren in Italië. Later is hij met zijn vrouw verhuisd naar Zwitserland, waar hij Squale oprichtte. In 1959 (heel belangrijk jaar) registreerde hij officieel het merk Squale
Hij begon al met knutselen aan horloges in 1948, dus een man met heel veel geduld. Probeerde hem te bellen maar kreeg ik ineens iemand aan de lijn die Maggi door zijn eten doet