Squale HFLE 2024 - het vervolg & (na) de uitreiking

In 2023 werd het te laat en is er geen HFLE geweest. Om die reden werd toegestaan dat de HFLE van 2024 wat meer mocht kosten.

5 likes

Ah op die fiets. Kon me het al niet meer heugen haha.

2 likes

Ben benieuwd of de fakkeldrager van 2025 al aan de tekentafel zit… :sweat_smile:

2 likes

Met welke horloge merken werden er voorgaande jaren HFLE horloges uitgebracht?

2 likes

Oh, echt van alles. Van Pellikaan tot Pook. Is allemaal nog wel terug te vinden hoor, met de zoekfunctie.

5 likes

Menubalk aanklikken en dan helemaal rechts onderaan staan de mappen HFLE 2024 en HFLE archief.

3 likes

Bedankt :slight_smile:

2 likes

Dit is ook een Forum LE, maar dan van een smoelenboek duik forum.

14 likes

Even een beginnersvraag; heb wel een stalenband verwisseld maar hoe krijg je deze rubbere band los? Zie bij lugs of achterop niets wat daarop wijst

1 like

Gewoon beetje aan de kant schuiven tussen de lugs zoals ook een leren band :wink:

2 likes

De beste heren van Popma & Popma hebben de band netjes op maat gemaakt. En een hele gezellige babbel.

20 likes

Ik verwacht vanmiddag mijn 1ste Squale (HLFE). Heb tevens twee linker handen, maar mocht ik de stale band zelf willen vermaken. Welke loctite is aanbevolen, en iemand het proces kort kan toelichten?

4 likes

Schroefje los, schroefje vast, kort genoeg? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

haha uitgebreid toelichten is het verzoek bij nader inzien

3 likes

Deze gebruik ik:

De schroefjes losdraaien gaat (als het goed is) eenvoudig, bij het weer vastdraaien er op letten dat het eerst heel licht gaat, als het niet gemakkelijk gaat, niet forceren, maar er even uit halen en opnieuw proberen. De schroefdraad is heel fijn, je kunt het stuk draaien. Een heel klein beetje Loctite alleen op de schroefdraad aanbrengen.

Mijn Loctite is al jaren oud en ik bewaar het in de koelkast.

8 likes

Staat heel goed met een oranje bandje ook :heart_eyes:

25 likes

Ja, toch!!

1 like

nice - waar heb je deze gehaald?

1 like

Dat was idd heel speciaal, maar ja deze HFLE is ook wel de mooiste van alle HFLE’s imo :smiley:. Maar er staat mij iets bij dat @SpringDrive over een tijdje nog eens een reünie gaat organiseren voor deze HFLE :wink:.

4 likes

Kleine tip Mauroo, tis precies wat @VriesKou zegt. Maar als je de band een klein beetje op zij hebt geschoven, doe dan op de lugs een plakbandje, scheelt dan wellicht krasjes op de lugs zo is mij dat verteld door QW :+1:

2 likes