Lijkt me lastig alleen te polijsten zo dicht bij die rand lijkt een behoorlijke kauw
Sluit me trouwens aan bij het sentiment dat het zeer doet maar dat je er misschien wel aan went.
Geef vooral jezelf niet op je kop of het horloge en neem even de ruimte om het te verwerken.
Dit is geen krasje he mensen, dit is een regelrechte moordpoging op de kast
Zou ik zo zelfs niet meer dragen. Maar iedere mens is anders, dat is duidelijk.
Hier is toch iemand die dat laserlast en dan netjes afwerkt. Laatst nog iets van gezien in het Rolex topic meen ik me te herinneren. Dat kost zeker niet overdreven en het horloge is terug nieuw.
Ja als je alles zover inzoomt ziet het er al snel heftig uit.
Is toch wel minder te maken door wat licht polijstwerk. Balen man
Is idd een gevalletje laser welding als je dit wilt herstellen. Dik Wakker doet dit volgens mij ook. Als je handig bent met horloges zou je kunnen overwegen om het horloge te demonteren en de kast los op te sturen, dat scheelt weer wat werk.
Ouch! Køt, man! Ja, zou ik ook goed ziek van zijn. Ik heb zelf een keer een Squale op de straat laten stuiteren.
Ook een flinke schade aan de kast. Kon ik toen niet mee leven en toen ook via de
nog wat geld teruggekregen. Geen idee natuurlijk hoe jij verzekerd bent. Maar het valt te proberen. Heel veel sterkte, in ieder geval! En hou ons op de hoogte!
Jammer, maar zo is wel een echte tool watch
Je zou even contact kunnen opnemen met Dik Wakker in Emmeloord en vragen of hij dit op kan knappen en wat zoiets ongeveer kost.
Altijd zuur zoiets. Ben vorig jaar een keer onderuit gegaan door een eigen stommiteit en zo een flinke buts in mijn Seamaster geslagen. Was daar ook wel even goed ziek van.
Ik heb het even gelaten en ben er inmiddels aan gewend. Ik sluit echter toch niet uit dat ik hem alsnog even naar Dik Wakker opstuur want elke keer als ik er naar kijk kan ik mezelf alsnog wel voor m’n hoofd slaan. Maar ja, dat soort dingen horen nu eenmaal bij het dragen van horloges.
Absoluut, en het is totaal geen schande om het dan aan te pakken en op te lossen.
Waarom wil iemand zichzelf constant tergen? Los het op en vergeet het.
Kleine krasjes en blutsjes, die laat je zitten tot een groot onderhoud. Maar zo een ravijn? Ontneemt elk draagplezier imo.
Ik denk eigenlijk dat je dit nog best aardig kan wegpolijsten.
Dit is wel behoorlijk beschadigd, ik snap het gevoel wel dat je deze niet meer graag draagt, zeker als je iemand bent die zorg draagt voor zijn horloge.
Accidents happen maar ik zou het laten herstellen, er is een groot verschil tussen een tikje of streepje en een geschaafde kast.
De zijkant is glanzend gepolijst, ik denk dat je met Cape Cod polijstdoekjes e.e.a. behoorlijk kunt “verzachten”. Het kan in ieder geval geen kwaad denk ik. Sterkte er mee, het is zo’n mooi horloge!
Ja die gezandstraalde aluminium profielen kunnen lekker krassen op staal
Oei dat is ook op een rot plek , Tja het blijft moeilijk wat te doen. In iedergeval sterkte .
En dit is zeker de moeite waard
Ik kloot zoals hier regelmatig gedocumenteerd graag met slijp/polijstmachines dus ik zou dit lekker zelf proberen maar als ik jou was zou ik zeggen: probeer via Squale aan een nieuwe kast te komen of ga langs een horlogemaker met ervaring in bewerken/afwerken van kasten. Chronoglide in grootschermer doet het maar er zijn er ongetwijfeld meer.
Denk dat je met cape cod echt precies nergens gaat komen als ik de foto’s zo zie. Wil je dit weer glad krijgen moet je eerst voorbewerken en dan polijsten.
Vreselijk rot Reinier. Is inderdaad meer dan een krasje. Laten polijsten lijkt me. Sterkte
Wat balen Reinier… De nachtmerrie van alle liefhebbers hier:see_no_evil:. Als je morgen even de bokzak wilt gebruiken op de sportschool, let me know
Dat is inderdaad waardeloos. Zou ik ook moeite mee hebben. Ik ben niet voor polijsten normaal gesproken, maar in dit geval wel. Misschien toch even informeren of @royke74 met je mee wil denken. Uiteraard in dit geval niet vanwege aansprakelijkheid, maar meer omdat het horloge daar vandaan komt en omdat hij iedereen in de branche kent. Wellicht kent hij iemand die je verder kan helpen. Succes man!