Squale HFLE beschadigd

Heel irritant omdat jij zuinig omgaat met je horloges en vol trots over je horloges praat. Ik zou het laten polijsten want de beschadiging is te groot om het te negeren.

Eerste krasjes/butsen doen zeer. Gewoon dragen dat geeft karakter!

2 likes

Waarschijnlijk geanodiseerd aluminium,die laag is keramisch en dus harder dan het best wel zachte RVS 316
Ik zou het niet op m’n horloge willen hebben en ā€˜m laten repareren,de kosten ben je zo weer vergeten de zichtbare krassen niet :man_shrugging:

3 likes

Jeetje. Dat is shit. Ik zou dat niet trekken. Haarlijntjes en lichte krassen ok, maar dit is net een stap te ver :angry:. Gezien je vragen stoort het je behoorlijk en zit er niks anders op dan er wat aan laten doen. Vervelend man. Succes.

Ik zou Q-Watches even om advies vragen.

2 likes

Adviezen zat, zag ik. Maar dit is wel Scheiße! :face_with_spiral_eyes:

1 like

Auw, dat doet pijn.

Super kloten dit man! Echt heel zonde. Gewoon laten repareren die hap en gauw vergeten. Shit happens!

Klote man, maar ik zie wel een kans voor de eerste blasted HFLE kast. Eerst de schade een beetje polijsten en dan blasten die hap. Zou er cool uitzien. :man_shrugging:t2:

2 likes

Dan moet je wel een allrisk inboedelverzekering hebben.

:point_up:t2:

Of wast @SpringDrive zegt !

2 likes

Dit is geen ā€œkrasjeā€ volgens het motto ā€œeen horloge is om te dragenā€. Dit is een lelijke beschadiging. Ik zou sowieso laten polijsten.

1 like

Ik stuur wel even een pb.
Nieuwe kast kan via Squale maar polijsten een prima oplossing en wellicht (al dan niet met een puntje laser welden hier en daar) goedkoper dan een nieuwe case.

13 likes

Je kunt deze ook doorverkopen aan iemand die zich er niet aan stoort (kan dat? :stuck_out_tongue: ) en wachten tot je zelf een netter exemplaar terug kunt kopen. Dat lijkt me al snel voordeliger dan laten herstellen.

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

Hehehe, ga vanmiddag mijn hele horloge langs het kozijn halen. Selfmade blasted :joy::joy::joy:.

4 likes

:point_up:

Je kan zelf ook proberen met cape cod. De krassen lijken niet te diep.

Natuurlijk eerst de bron aanpakken, het gordijn zal vernietigd moeten worden, zodat dit nadat horloge is hersteld de ochtend erna niet nogmaals kan gebeuren.:innocent:

Ziet er enigzins oppervlakkig uit, zou met een Bergeron polijstdoekje en een uurtje of 3 poetsen vrijwel weg moeten zijn.

Wat er overblijft daar zou toch mee te leven zijn,er zijn wel ergere dingenšŸ¤”

3 likes

Trek het beschadigen van mijn horloges ook slecht. Mijn nieuwe IWC pilot chrono had binnen ƩƩn dag al een tikje op een lug te pakken. Daar baal ik stevig van. Inmiddels al wat meer kleine tikjes hier en daar. Lijkt zachter staal als mijn Seamaster Diver ofzo?
Al worden stevig gerockte horloges zelfs gezocht door sommige liefhebbers. Wellicht is er wel een markt voor, een duur maar wel goed afgeragd horloge.

1 like

Krasjes heb ik niet zoveel moeite mee. Dit is wel een erg grote beschadiging en in het zicht ook. Krasjes horen erop te zitten, zulke dutsen als dit niet.