Squale modding only

Er werd al eens in het ‘Squale only (deel 2)’ topic naar gehint. Hier istiedan. The one and ‘Squale modding only’ topic! Drop hier (je vragen over) je DIY project(en). Enne… er zijn geen domme vragen, maar wel domme antwoorden. Schroom niet :wink:

Ik trap af met een polished 1521 Fumoso die Opaco moet en zal worden. @Dstout volg je mee?

L’originale met noodgedwongen* DIY weathered band

Il kit opaco

De oplettende kijker ziet dat de opaco bezel niet geschroefd kan worden gefixeerd. Ook is er een duidelijk verschil in het aantal kliks. Rechts de polished, en links de opaco.

Het lijkt niet te klikken, de bezel en case willen het huwelijk niet permanent aangaan. De opaco en polished cases hebben een geleidend gleufje voor de uiteinden van de schroefjes. Dat wordt een contact met de verkoper opnemen. Zou er een onderdeel missen die voor de juiste chemie kan zorgen? Heb je een blasted bezel met pipped inlay liggen? Kom maar door!

Terug naar af dan maar. Of misschien een tussenstap door een transplantatie van de ingetogen pipped inlay? Wordt zeker vervolgd!

13 likes

Heb je een plaatje van hoe hij eruit moet gaan zien?

1 like

Zie de 50 Atmos Fumoso Limited Edition van @Dstout -10 dagen geleden in het SO-D2 topic.

Aha, zo dus.

3 likes

Mooi project!

Bij mijn Fomuso Opaco heeft de bezel wel schroeven.

1 like

Correctie: de schroefje duwen een ring in het geleidende sleufje :sunglasses:

1 like

Roulette datewheel in een Y1545, een gift van @HanDavinci :pray:t3:

Ik heb nog even getwijfeld over een tophat en stick hands like the man himself maar dan was het een één op één gejat idee geworden.
Ik vind hem zo eigenlijk wel vintage genoeg. Zeker op de shark mesh.
Misschien als ik ergens nog een keer dial kan opsnorren dat ik er goede lume dots op laat zetten. Dat lijkt me wel tof.

5 likes

Beetje zonde om te modden. Die zijn tegenwoordig een fortuin waard!!!1!!!

:man_facepalming:

3 likes

+1

1 like

Scheer je weg!

En nog steeds. Een goede mod kan ongedaan worden gemaakt. #omdenken

1 like

legt een aantal interessante details bloot en leert ons een aantal zaken.

De fixatie-ring is (logisch) onderbroken

Tip: plaats de vier schroefjes voor het monteren een stukje terug, zodat de fixatie-ring niet voorbij de flens komt

Het uiteinde van de springbar is schuin afgevlakt (ook weer logisch)

Tip: wip het laatste stukje springbar voorzichtig naar binnen, met bijvoorbeeld deze jongen.

2 likes

Nah, daar gaat de mijne niet voor weg. Teveel herinneringen. Die is inmiddels onbetaalbaar geworden.

2 likes

Niet van mij, maar geslaagd:

4 likes

Leuke topic, ik kijk mee! Veel succes met je project @chronoloog

1 like

Gewaagde combi! De bezel mist, met als mijn opaco, de vier bekende schroefjes.

1 like

Bedankt @Archer. Wie weet raak je erdoor geïnspireerd :wink:

De stap naar modden lijkt niet eenvoudig is. Losse onderdelen zijn niet laagdrempelig bij een AD of Squale te verkrijgen. Wil Squale voorkomen dat klanten alles behalve het uurwerk bij hen koopt?

Zou je een modificatie overwegen als onderdelen eenvoudig(er) zijn te kopen?
  • ja
  • misschien
  • nee
  • modden is poep
  • hmm… interessant businessmodel

0 stemmers

Ik heb zelf laatst contact gahad met Squale over een losse blauwe sunburst dial, die en de bezel insert leken in ieder geval vrij gemakkelijk te bestellen. Ze vroegen me mn telefoonnummer/mail en adres en of ik het bedrag wilde overmaken naar hun rekening.

Weet niet hoe het verder met bijvoorbeeld de bezel zelf zou zitten.

2 likes

Overigens niet tot het aankopen over gegaan, gezien ik de blauwe 1521 zelf nog moet bemachtigen :slightly_smiling_face:

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt voor een nieuwe Skwalleeee 1521 Arancia bij onze Squale-boer @royke74!

Maar eigenlijk werd ik getriggerd door een liefhebber in de UK, die de ultieme mod voor dit model al had uitgevoerd.

Dus, NA én projectje in zicht :heart_eyes:

Originale:

Moddo:

Gaat om een full black ceramic bezel insert en een zwarte date disk!!

7 likes