Er werd al eens in het ‘Squale only (deel 2)’ topic naar gehint. Hier istiedan. The one and ‘Squale modding only’ topic! Drop hier (je vragen over) je DIY project(en). Enne… er zijn geen domme vragen, maar wel domme antwoorden. Schroom niet
Ik trap af met een polished 1521 Fumoso die Opaco moet en zal worden. @Dstout volg je mee?
De oplettende kijker ziet dat de opaco bezel niet geschroefd kan worden gefixeerd. Ook is er een duidelijk verschil in het aantal kliks. Rechts de polished, en links de opaco.
Het lijkt niet te klikken, de bezel en case willen het huwelijk niet permanent aangaan. De opaco en polished cases hebben een geleidend gleufje voor de uiteinden van de schroefjes. Dat wordt een contact met de verkoper opnemen. Zou er een onderdeel missen die voor de juiste chemie kan zorgen? Heb je een blasted bezel met pipped inlay liggen? Kom maar door!
Roulette datewheel in een Y1545, een gift van @HanDavinci
Ik heb nog even getwijfeld over een tophat en stick hands like the man himself maar dan was het een één op één gejat idee geworden.
Ik vind hem zo eigenlijk wel vintage genoeg. Zeker op de shark mesh.
Misschien als ik ergens nog een keer dial kan opsnorren dat ik er goede lume dots op laat zetten. Dat lijkt me wel tof.
De stap naar modden lijkt niet eenvoudig is. Losse onderdelen zijn niet laagdrempelig bij een AD of Squale te verkrijgen. Wil Squale voorkomen dat klanten alles behalve het uurwerk bij hen koopt?
Zou je een modificatie overwegen als onderdelen eenvoudig(er) zijn te kopen?
Ik heb zelf laatst contact gahad met Squale over een losse blauwe sunburst dial, die en de bezel insert leken in ieder geval vrij gemakkelijk te bestellen. Ze vroegen me mn telefoonnummer/mail en adres en of ik het bedrag wilde overmaken naar hun rekening.
Weet niet hoe het verder met bijvoorbeeld de bezel zelf zou zitten.