ze hebben een aantal typen, maar sommige zijn wat lastiger te vinden. Ze hebben ook nog een met carbon stijl, een met een ruwer oppervlak enz.
Deze kan je ook omdraaien en dan heb je een “clou de paris” textuur, welke ik nu aan de binnenkant heb.
Eyy, bendegij daar weer met de Topper ![]()
Ik ga m ook eens op staal zetten
Zeker
daar heb ik de oranje (en zwarte) van liggen, te licht ![]()
Wist ik ja, is volgens mij ook gewoon een en hetzelfde bedrijf. Bij de JB had ik het vermoeden ![]()
Voordat ik een zoekertje plaats even hier in de kroeg rondvragen:
Voor de zomervakantie zoek ik een Super Squale in 38mm. Liefst de zilveren op de BoR. Iemand die er vanaf wil?
Deze pracht dus:
Zijn toch niet dezelfde bandjes!
Kan je zien En heb ooit eens gelezen waar de HGP bandjes vandaan komen
Ik zou eens even bij gnomon kijken… vd week nog met 15 procent korting
Ah kijk, ik heb ook de tropic van Zuludiver gehad (HNBR) die was ook fijn, en mooi
Volgens mij wel hoor ![]()
Ik heb ook wel eens zitten kijken naar de Watchgecko ‘Mosaic Rubber’ cut-to-size straps.
Die zien er ook OK uit, en niet zo duur…
https://www.watchgecko.com/products/mosaic-cts-rubber-watch-strap-spanish-orange
Squale zelf heeft ook een eigen Mosaic Rubber band, maar die is helaas alleen in 22mm voor de Matic. Jammer maar helaas…
19mm volgens mij want die is voor die mini-matic ![]()
Goede keuze!! Deze gaat bij mij ook mee naar Griekenland
![]()
Oh ja, dat was het, voor de Matic S. Anyway niet in de 20mm die je natuurlijk wilt voor de 1521… ![]()
Ja super mooi horloge en de band maakt hem echt af ![]()
Ja alleen heb ik wel het idee dat al die partijen deze ook gewoon uit china halen en dan rebranden met een eigen clasp/buckle en vervolgens de prijs x3 doen.
Ik heb een aantal straps besteld bij deze partij en die zijn naar mijn idee hetzelfde als de rubbere straps van veel duurdere partijen inc dezelfde clasps.
Ha, die heb er bij binnenkomst gelijk vanaf gehaald en teruggedaan in het doosje zonder te proberen.
Zal hem toch eens gaan proberen.
Ik zal ze vanavond eens naast elkaar leggen. Ik heb ze alle 3 liggen.
Dat Wolbrook achter HGP zat wist ik, maar voor mijn gevoel was de HGP band wel iets stugger.
OK, ik heb wat moeite om het goed te volgen met al die banden, maar om even antwoord te geven:
Een FKM tropic van Ali, die best goed zit maar ik vind ‘m een beetje fel.
Linkje?
Het zou natuurlijk naïef zijn om aan te nemen dat niet heel veel horlogebanden oorspronkelijk uit China komen, maar ik heb niet de indruk dat dit voor allemaal geldt.
Wat (voor mij) nog wel een factor is, is dat FKM banden in hoge mate PFAS kunnen bevatten. Het lijkt een beetje een welles-nietes verhaal, want in Europa zou de limiet voor PFAS in FKM op nul liggen, maar dat weet je met Ali en soortgelijke China 1-op-1 import natuurlijk nooit. Daar is de laatste tijd genoeg over naar voren gekomen.
NBR en de schijnbaar nog betere HNBR banden bevatten in principe geen PFAS. Of dat een factor is, moet iedereen natuurlijk zelf bepalen.
Poeh, lastig voor mij
maar ik ga het proberen:
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: | 20Mm Fkm Horlogeband Hight Kwaliteit 22Mm Sporthorloge Band Snel Vervanging Duiken Waterdichte Fluoro Rubberen Armband