Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 12)

Och ! Wat vreselijk ! Enorm veel sterkte aan alle die getroffen zijn met die vreselijke verlies!

1 like

Sterkte!!

1 like

Sterkte man :cry:

1 like

Hè minder @Kleine_gup_in_grote_oceaan :pensive: sterkte

Gelukkig niet zeg

13 likes

Cin cin, amici!:beers:

13 likes

Dank jullie wel, toffe kroeggasten! :heart_hands:

Ik ben ook aardig van de leg.

Zojuist heb ik dan ook even anderhalf uur lekker getoured op de motor. Geen gekke fratsen en niet m’n hele tank leeggereden op 100km, maar gewoon rustig over bochtige weggetjes, langs watertjes etc.

Gewoon om m’n hoofd te legen.

11 likes

Goedemiddag mede Squale aficionados, eindelijk heb ik mijn eigen Squale om de pols :partying_face:

Uitgebreid NA topic komt nog oven een paar weken maar voor nu deel ik hem alvast hier

20 likes

Gefeliciteerd man! Ik heb m ook, met datum

1 like

11 likes

Vreselijk nieuwe Gup! Sterkte de komende tijd, voor jou en je gezin :broken_heart:

2 likes

Ik heb even getwijfeld vanwege de gelijkenis met de Blancpain waar die op gebaseerd is maar ik vond de symmetrie van de wijzerplaat zonder datum toch mooier

1 like

Toch is het niet een echte ‘hommage’ zoals veel andere merken maken. Squale leverde immers ooit deze kasten voor de BP.
Gefeliciteerd, trouwens! :partying_face:

1 like

Dankjewel Ed :smiley:

In een geschreven stuk geeft Chronofactum aan dat ze inspiratie hebben genomen van een Blancpain bij het samenstellen van de 1521, deze namelijk:

11 likes

Dat is een manier van uitleggen zoals ik het niet zou doen. Maar, o.k… Ja, het een heeft het ander natuurlijk beïnvloed.

3 likes

Fijn horloge, komt bijna niet meer los sinds binnenkomst. (En toch die extra schakel erbij) :sun_with_face:

15 likes

@TagEd , ik kan je manier van denken niet volgen :thinking: leg eens uit wat volgens jou een Homage is?

Ik heb nooit de definitie van Homage of Hommage gegoogled maar een goedkoop Chinees horloge wat een 1op1 kopie is van een duur merk horloge is bij mij geen Homage maar goedkope imitatie.
Deze Squale heeft een echte link naar het verleden met het leveren van de kast dus dan is dit toch wel een Homage?

1 like

Sterkte Kleine_Gup. Dat is helemaal geen leuk bericht. :slightly_frowning_face:

1 like

In het kort: De kast voor de Blancpain is gemaakt door Squale. De huidige 1521 kastvorm is dus geen hommage maar het origineel :slight_smile:

4 likes

Gefeliciteerd @Watches4Life :raised_hands: Heerlijk horloge. Hele toffe uitvoering. Zeker het hele verhaal erachter waarop het horloge is geïnspireerd. :ok_hand:

Ik draag vanavond deze “NOS” weer eens :ok_hand:

9 likes

Tudor sub, oyster prince, date allemaal hommages… toch… :sunglasses:

1 like