Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 13)

:raising_hand_man: ik heb een polsmaat van 17cm, ik had exact dezelfde gedachte over de 1521 kastmaat maar je zult vast wel eerder hebben gelezen dat dit model ook goed op een dunnere pols staat. Ik zal straks een fotootje plaatsen. Het zit ‘m in de ‘lugs’ die onder de kast door naar beneden buigen. Je hebt met de 1521 natuurlijk een lekkere flinke duiker om naar hij is niet snel te groot. Uiteraard zou je het eerst even moeten passen om zelf overtuigd te raken. Ik was naar een winkel in Den Haag gegaan waar er één op voorraad was.

3 likes

Het horloge is prima draagbaar voor een pols van rond de 17cm. Het gaat dan meer over de persoonlijke voorkeur denk ik. Maar ik denk dat iedereen hier kan beamen dat de 1521 kleiner draagt dan je zou verwachten op basis van de 42mm.

Ik weet niet hoeveel haast je hebt. Maar er circuleert een 1521 als Fiffer die je kan testen. Maar daar is dus wel een wachtrij voor :laughing:

3 likes

Een 1521 gaat prima kunnen, op jouw pols.

Draagt echt aanzienlijk

idd,

van kast en lugs.

1 like

@van Ik heb geprobeerd om de foto’s van een afstand te nemen, van dichtbij zorgt de lens van de telefoon voor een ‘uitvergroting’ van het horloge…
Ik heb een pols van 17cm….

11 likes

Ja, ik vind dit echt een geslaagd model met wat leuke eigenaardigheden :ok_hand: Gefeliciteerd !

1 like

Bedankt voor de snelle reacties allemaal! Goed om te horen dat hij waarschijnlijk zou passen.

@GertNL
Bedankt voor de foto, dat ziet er inderdaad goed uit! Ik vind die wijzerplaat ook heel gaaf.

@Petteflet
Die “Fiffer” klinkt echt als een geweldig concept, heel vet dat jullie dat doen! Ik heb zeker geen extreme haast, het moet namelijk geen impulsieve aankoop worden :laughing: maar hoe werkt het precies om aan te sluiten in die wachtrij? Het lijkt mij erg vet om hem een keer te proberen.

1 like

Dat is het ook, maar zoveel geduld had ik niet :rofl:

Er is veel keus. Er zijn ook veel versies met beperkte oplage gemaakt, die soms 2e hands aangeboden worden. De winkel/website www.Gnomonwatches.com is ook de moeite waard, die hebben vaak ‘speciale’ modellen op voorraad die je niet bij Squale zelf kunt bestellen.

4 likes

Ik zit net te kijken naar de lijst en er staan inderdaad al flink wat mensen op :joy: En ik heb daarnaast ook nog geen trustlevel 2. Maar zodra die binnen is zou ik mijzelf toevoegen aan de lijst, en hem hopelijk ooit een keer te passen. Als ik dan nog genoeg geduld heb en hem zelf niet heb aangeschaft. Maar heel erg leuk concept!!

1 like

Bedankt voor de tip! ik ga de website in de gaten houden. Ik had al wat limited editions gezien ja, de HFLE editie vind ik heel erg vet. Ik was er ook toen pas achter gekomen dat er speciale editie voor het forum gemaakt werden. Had zo ook wat oude berichten opgezocht met de eerder HFLE edities, maar ik vind de 2024 Squale er wel echt erboven uit steken.

2 likes

Als ik jou was, zou ik je naam al lekker op de lijst zetten :raised_hands: Tegen de tijd dat je aan de beurt bent ben je wel TL2 of 3 :laughing:

13 likes

Heel tof! Mooi! Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Iemand hier ervaring met op een mooie manier Squale banden extra gaatje geven? Aflopende rechthoek in het rubber

2 likes

Winter, zomer, winter. Lastig. Gelukkig is het nu weekend :beers:

Heb zelf een polsmaat 16,5 en de 1521 gaat bij mij ook goed. Dat komt bij jou dan ook wel goed :wink:

13 likes

Mooi hoor, gefeliciteerd!!!

1 like

Haha wat een topadvies, dat ga ik maar is doen dan. Bedankt! Die foto van jou vind ik ook erg dik, die combinatie met die oranje band is echt top.

1 like

Dan kan je de 1521 makkelijk hebben deze draagt eerder als een 40mm. Heb dezelfde pols maat en al zeker 5 verschillende 1521 gehad.

Ziet er goed uit! Als hij zelfs op een pols van 16,5 cm zo goed valt, dan gaat het bij mij helemaal goed komen. Bedankt voor het delen

1 like

Klinkt goed! 5 is al heel wat inderdaad, welke van de 5 uitvoeringen was je favoriet?

1 like

De Diver Down.

15 likes

De HGP maar weer even van de pols.
Maar welke 1521 om de pols?

14 likes