Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 13)

In L2L zijn er sowieso enkele huidige modellen die wat kleiner zijn. Neemt niet weg dat de 1521 een mooie keuze is en je dat denk ik wel kan hebben

1 like

De polished! O wacht :stuck_out_tongue_closed_eyes: :kissing_heart:

1 like

Nog eentje dan, omdat het kan

19 likes

Erg gaaf ding! dat is de nieuwe limited edition toch?

Yes nummer 00x van de 500 om precies te zijn!

1 like

Haha wow, mooi man! kon je daar zelf voor kiezen? of was het willekeurig.

Gefeliciteerd! Tof ding, mooie kleuren ook zo.
Het geprinte logo het glas weet ik nog even niet.

1 like

De HFLE is een 1545, maar wel een hele mooie inderdaad.
Zoals al veel gezegd valt de 1521 een stuk kleiner door het goede ontwerp van de kast. Wat draag je nu vooral? Dan kunnen we het vergelijken.

14 likes

Ja dat had ik gezien, ik vond dat ook een interessant model aangezien die kast 40mm is. Ik had wel ergens gelezen dat hij door de lugs net zo groot draagt als de 1521.

Wat ik nu vooral draag is mijn Seiko 5. Daarnaast ben ik zelf ook een klein beetje bezig met horloges verkopen, dus die wissel ik tussendoor ook wel eens af en draag ik dan een beetje. Maar dat zijn vooral oudere vintage modellen, dus ben wel gewend kleinere modellen te dragen.

1 like

De grap is dat ik ook altijd kleinere horloges draag; 36-38mm, maar dat ik door de 1521 nu juist naar grotere maten “durf” te kijken.

Plus het aloude adagium “passen passen passen” klopt wel echt. Ik had ook nooit gedacht dat de 1521 wat voor mijn pols zou zijn bijv. En andersom heb ik ook horloges gepast in, wat ik dacht, mijn sweetspot en die helemaal niet mooi vielen / droegen. Kastvorm, maar vooral lug-to-lug is echt belangrijker dan een diameter maat.

Oh en laat je niet tegen houden door de hoogte en het evt gewicht van de 1521. Ja het is een forse jongen, maar hij draagt echt heel fijn. Het gewicht wordt mooi verdeeld namelijk. Plus de hoogte valt door de kastvorm ook heel er mee.

Oftewel: lekker snel zo’n 1521 om de pols slingeren om te kijken of het wat is voor je… :ok_hand:t3:

2 likes

Super bedankt voor deze uitleg! Dat van die lug-to-lug maat hoor ik inderdaad vaker, bizar hoe erg een kastvorm kan misleiden op papier. Wel heel gaaf dat de 1521 jou juist over de streep heeft getrokken om naar grotere maten te kijken. Het “passen passen passen” ga ik zeker opvolgen. Ik ga proberen om hem binnenkort ergens te kunnen passen, want na al jullie enthousiaste verhalen moet ik hem gewoon in het echt proberen.

Mocht Den Haag goed te bereiken zijn voor jou dan kan ik Van Willigen aanraden. Hebben een grote voorraad aan Squales, aardige mensen, nemen de tijd voor je en je zit er lekker.

Daarnaast ook nog een hoop andere leuke merken in verschillende prijsklassen dus als je een fijne pas-sessie wilt doen, dan is dat mijn tip.

1 like

Bedankt voor je tips! Ik kom zelf niet echt uit de buurt van Den Haag, maar mocht ik ooit daar in de buurt zijn dan weet ik ze te vinden.

Ff warmlopen :stuck_out_tongue:

17 likes

Morning.

15 likes

De 1545 is iets platter, en de 1521 iets meer gevormd. Ik heb ze beide en merk geen groot verschil in afmeting, ondanks de werkelijke maat anders zegt.

Heb je wat polsfoto’s van jouw huidige horloges? Wellicht zit er iets tussen waar de afmeting mee te vergelijken is…

Welke omgeving wel? Wellicht weet iemand hier wel een plekje waar je iets kunt passen.

1 like

Ouwe NA-koning!

De groeten van de kleine broer:

15 likes

Wat een knaller

4 likes

Top! Ik ben momenteel nog op werk, ik stuur vanmiddag een paar foto’s door. Ik woon in Huizen, misschien is in Amsterdam of Utrecht iets?

Dit is die Seiko 5, ik heb denk ik nog wel nog meer foto’s van andere horloges. Ik ga heel even kijken

4 likes