Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 13)

@Lang

Dit is het grootste horloge waar ik een foto van heb, ik weet niet precies meer hoeveel mm deze is.

2 likes

Deze is 43mm (even google reverse image search, kom uit bij de Pulsar PT3A73X1). De 1521 is al een millimeter kleiner, en draagt dus ook nog een stukje kleiner door de lug to lug.

Amsterdam Vintage Watches heeft een 1521 Onda liggen, ik weet niet wat je budget is maar mocht hij bevallen heb je gelijk een toffe uitvoering te pakken.

Squale Ref. 1521-026 ONDA Blue | Amsterdam Watch Company

2 likes

Ook even een Matic omgeslingerd voor de gelegenheid:

16 likes

Ik voor de verandering die andere moloch.

12 likes

Vandaag weer even vintage @Tijdspraak

12 likes

De lume is ook zo lekker :drooling_face:

13 likes

Lekker man :ok_hand:

1 like

Dat is wel echt een heel gaaf ding! Ik had die niet eerder gezien. Mijn budget is nou niet torenhoog nee, ik ben nog maar een arme student haha. Maar ben dus de laatste tijd wel opzoek naar iets duurders.

Oohh kijk dat is top. Hij zou dus goed passen.

Leuk! Die zie je niet veel voorbijkomen hier :+1:t2:

1 like

Ik wilde dit ook, maar niet teveel handwerk aan hebben. Uiteindelijk redelijk complexe setup om in te stellen maar in gebruik nu heel eenvoudig.

Heb op mijn Samsung telefoon de app Tasker, die is heel technisch en niet gebruiksvriendelijk maar je kunt er mega veel mee.
Daarmee (simpel gezegd) nu het volgende ingesteld: elke ochtend krijg ik notificatie om mijn horloge van die dag te selecteren, die haalt lijst op uit Google Sheet (ene sheet) en na keuze schrijft die die keuze ook weer weg bij de datum van vandaag (andere sheet).

Vervolgens staat deze data dus in Google Sheets en kun je er lijstjes en tellingen en andere analyses mee doen.

1 like

Blijft een beauty ! Niet te vaak onder me neus duwen hoor :cold_face:

1 like

Volgens mij bedoel je Amsterdam Watch Company (AWCo) aan je link te zien, die hebben nu een paar Squale’s liggen zo te zien.
Toen ik er in 2022 de (dikke) Galeazzi kocht, hadden ze alleen 1 blauwe 1521 (toen al min 2 jaar oude variant, met Squale in zijkant vd kast).

@van Nu lijken ze er een paar te hebben, dus goed adres om paar modellen te passen.

2 likes

AWCO uiteraard, dank je. Hoe kom ik nu weer bij AVW…:thinking:

1 like

Geen probleem joh.
Leuk om te zien dat AWCo wat meer Squale’s heeft dan paar jaar terug.

Heeft AVW echt de focus op vintage? AWCo ook wel natuurlijk, maar ook paar moderne dingen.

1 like

Ik volg AVW al even niet meer, heb het idee dat zij vooral de focus hebben gelegd voor de unieke exemplaren.
Wellicht ligt de winkel nog vol met betaalbare vintage horloges, online begint het bij 20k.

1 like

Volgens mij kondigde AVW, een paar jaar geleden, in hun YT-filmpjes (die best leuk waren, overigens) aan dat ze zich idd gingen richten op het (nog) hoger(e) segment. Bijvoorbeeld niet meer Rolex DJ, maar vanaf DD.

Klinkt handig. Ik denk dat ik het in ChatGPT bij ga houden en dan in excel laat zetten om de zoveel tijd

1 like

Nog eentje dan :wink:

7 likes

6 likes

Ze hebben geen winkel meer, over gedaan aan gaillard watches welke een naams verandering ondergaan heeft naar singel watches. Ze hebben nog wel de lounge naast hun oude winkel maar dat is voor de rijken der aarde die graag van overzee even over komen…

Het was een leuk tijdperk met de winkel en yt tot dat de hype het overnam…

1 like