Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 3)

Als het een gloednieuw horloge is dan zou ik het nog even tijd geven.

Mijn vorige liep ook te snel, en dat kwam gewoon goed na 2 a 3 maanden dragen. :+1:

Het is niet de eerste keer dat ik dat heb gehad trouwens.

3 likes

The waiting list voor deze Thalassa

Wait-Waiting-Now-waiting-Long-wait-W8-Line-Long-line-GIF

4 likes

Hij is gloednieuw. Deze limited is uitgebracht eind 2021 maar ik heb hem onlangs nieuw gekocht. Dus hij heeft wel even stilgelegen denk ik.

Over al dan niet “inlopen” van modern gesmeerde uurwerkjes verschillen de meningen nogal. Daar trek ik dus maar even mijn eigen plan. Ik heb het nu een ruime week aangekeken en als er al wat veranderd is, is 'ie juist sneller gaan lopen voor mijn gevoel. Het kan geen kwaad als er nu alvast even naar gekeken wordt (ik erger me eraan, alleen daarom al) en als het over 3/4 maanden onverhoopt weer nodig is, is het wie dan leeft, dan zorgt … grote kans trouwens dat ik het dan nog steeds zelf ben. Dit is wel een blijvertje denk ik. :wink:

+/- 1 sec … dat was mijn laatste 1521. Die was ook nagelnieuw! :wink:
De twee ervoor weken iets af, maar geen 15 seconden. Vind ik echt teveel, ook de eerste dagen.

Ik heb een I call dibs-lijstje van twee personen.
Jij staat er nog niet op. Wil je je inkopen?

5 likes

Blijvertje? :smile:

Maar ff serieus.
En als hij juist sneller is gaan lopen, dan ja. :+1:

5 likes

:grin: ik probeer de squale verslaving op 1 te houden…

nervous-nail-biting

5 likes

Ja lekker is dat hè?

Ik had tijdens de coronaperiode even geen reet te doen. En voordat ik het wist had ik 4 Squale’s in m’n winkelwagentje zitten.

Toch maar niet gedaan! :sweat_smile:

6 likes
5 likes

Wat een heerlijk stukje nostalgie! :blush: :+1:

2 likes

Môgge Skwûwàlisti!
It’s a sunny Saturday, lekker. Geniet van het weekend … :sunny:

:diving_mask: :shark:

Ik was van plan dit weekend een korte review te schrijven maar er komt ander (schrijf)werk tussendoor. Dus ‘de NA’ stel ik nog even uit, wat in 't vat zit … et cetera.

Later vandaag staat PostNL voor de deur met nieuw rubber, de Squale tropic (rally) strap met gaatjes en zonder fliepeldingetje. Ook de oranje Ali-FKM’s zouden aanstonds in de brievenbus moeten liggen. Ik ben benieuwd. :partying_face:

10 likes

Noooo GIFs - Get the best GIF on GIPHY

Nou ja, vooruit… :roll_eyes: :wink: Ik krijg vanmiddag m’n zusje met haar nieuwe vriend op bezoek en ik hoorde dat hij ook van horloges houdt. Dus, dat is alvast een plus. Ben benieuwd. :grin:
Fijne zonnige zaterdag, iedereen! :sunny: :sunglasses: :beers:

13 likes

En binnen!

:arrow_down:

Voelt vertrouwd, staat 'm prima. Het is net even wat ‘sjieker’ dan die dikke band.
Blij mee. :beers:

15 likes

Mag ik vragen wat dit is?

1 like

Jazeker.
Dat is een (oranje) ‘drukknopje’ aan het eind van de band, waardoor je geen los einde hebt. Je klikt de band als het ware vast. In de volksmond noemen we dat hier een fliepeltje:wink:

@Robert.V kan er wel wat foto’s - in gebruik - van laten zien denk ik. Die heeft wel zo’n oranje fliepeldingetje aan zijn rubberen Squale bandje.

4 likes

Wéér wat geleerd! Dankjewel voor de informatie, wist niet dat zoiets bestond.

Maar bij dat bandje van jou heb je weer dat de laatste keeper mooi in het uiteinde vh bandje past :innocent:

3 likes

Ik heb nog wel meer fliepeltjes maar daar komen echt geen fotos van online :shushing_face:

3 likes

Bij de standaard band van de Thalassa zit inderdaad ook een palletje, maar dan op de keeper en een gat in de band. Is wel prettig hoor! Maar deze ‘tropic’ rally band is gelukkig niet zo lang, dus van 't einde heb je weinig last.

Ik heb overigens net de boel ingepakt @royke74, met iets lekkers erbij voor bij de koffie. Gewoon omdat het kan. :sunglasses:

spit-take-laughing

2 likes

Vandaag de 1521 op een MN Strap gedaan. Draagt heel comfortabel. Alleen wat minder stoer!

12 likes

Staat 'm toch niet gek!
… 't ken best. :wink:

1 like

Hey, je draagt een Squale. Je bent sowieso

5 likes