Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 3)

Buonasera!

:beers:

Het kost best moeite om de ā€˜Drass Galeazzi’ kwijt te raken volgens mij. Je hebt 'm nu voor de tweede keer in de verkoop, eigenlijk al vanaf juni. Snap er niks van want dit is wĆ©l een van de mooiste limiteds die ik ken. Ik zou het wel weten, maar ja met gesloten beurs ruilen tegen een Astron ga je vast niet doen … :sunglasses:

Heb je hem ook internationaal aangeboden @belgianmoonwatch? Bijvoorbeeld via C24, Uhrforum etc. Misschien maak je daar meer kans. Dit is er echt eentje voor een ā€˜niche liefhebber’. Ik vind hem echt heel mooi! Maar ja, ik heb zelf ook al een mooie.

6 likes

Ik snap het wel, hij kost best veeeeel meer dan een gewone 1521. Ik zou liever een gewone 1521 doen en 1K in mijn spaarpotje houden. Wellicht denken velen hier ook zo over.

3 likes

Ja, maar hij is dan ook wel een stukkie bijzonderder. Maar idd, in die prijsklasse heb je wel veel keuze. :thinking:

1 like

Deze vergelijken met een normale 1521 is wel een beetje appels en peren.
Maar ik snap wel wat je zegt. Bij elke limited geldt dat je 't er voor over moet hebben … :wink:

1 like

En wellicht zijn de meesten niet op zoek naar iets bijzonders.

1 like

Nee, dit is geen mainstream ding. Je moet Squale een heel leuk merk vinden en net op zoek zijn naar iets bijzonders. Misschien @belgianmoonwatch , voor zover nog niet gedaan, ook nog even plaatsen in de Squale Watch Loversgroep op FB.

2 likes

Yep. Je moet maar net die ene mafketel treffen die het er voor over heeft :wink:

2 likes

:arrow_down:

Vandaar ook mijn suggestie het buiten HF te proberen. Internationaal zie je deze dingen vaak wel snel verkocht worden. Genoeg mensen op de aardkloot die wel op zoek zijn naar iets bijzonders.

Maar goed, we zijn impliciet op een advertentie aan het reageren.
Laat Jur het maar niet zien. Jaja, … ik begon! :wink:

Zo heb ik onlangs een Thalassa gekocht.
Ik ben zo’n mafketel die bijzondere uitgaven wel koopt hoor, soms zelfs bereid er iets extra’s voor te betalen … :see_no_evil: :joy:

4 likes

Ik schreef mafketel, had ook liefhebber geschreven kunnen hebben.

2 likes

giphy

:wink: :beers:

Voor de zekerheid……

1 like

Ik ken je.
Je bent een van de weinigen die in een review over mij heeft geschreven dat je blij was dat je me had opgelicht … :rofl:

1 like

Logisch. De diver down vlag klopt niet. Is in deze vorm of rood op wit of wit met blauw rechts. Maar geel als achtergrond? Vast een drukfoutje, gelijk in de uitverkoop … :joy::joy::joy:

1 like

Ik doe t ervoor! :wink: :+1:

200 stuks vind ik ook limited zat.

Bij sommige grote merken zijn dat er duizenden…

2 likes

Hij is ook gaaf!
De bund bezel begint mij ook steeds meer ā€˜te bekoren’. In het begin vond ik het maar saai, maar het past bij sommige uitvoeringen heel goed. Zoals bij deze.

Lekkere foto trouwens! :star_struck:

Doet Squale ook wel goed vind ik. Limited is echt limited, ook bij ā€˜de boutique uitvoeringen’ en samenwerkingen. Mijnes is in 2x50 uitgebracht (50 zwart brushed en 50 blauw polished).

2 likes

Het lekkere van die bund bezel vind ik dat het rustig oogt. En het geeft een stuk meer licht dan een stipje Luminova achter een miniskuul saffiertje zoals bij mijn andere 1521.

Het timen van minuten is alleen een tikkie omslachtiger door het ontbreken van de overige markers en numerals op de bezel.

2 likes

Minuten deden er niet toe, bij de Duitse Kampfschwimmers … :sunglasses:

[…] The other interesting thing to note is what is commonly referred to as a ā€œsterile bezelā€ that only posses a tritium triangle without any numerals or hash marks. During this watches service, the German Navy was deploying the usage of a closed circuit rebreather SCUBA systems that offered extended dive times rendering the usage of a typical dive bezel useless as hours were measured and not the typical minutes while underwater.

Dit stukje proza komt hier vandaan:

… een Blancpain met een wel heel bekende horlogekast en achterdeksel.
Die Von Büren, oh oh! :wink:

Ik heb op mijn Matic ook zo’n driehoekje (wel iets kleiner en oranje). Dat valt nogal tegen, als ik het vergelijk met de Classic 1521. Sowieso zijn eigenlijk alleen de wijzers van deze Matic goed zichtbaar. Valt me een beetje tegen, maar ik heb gelezen dat ik niet de enige ben. Het is dan ook by design.

2 likes

Een supertof model :ok_hand:

2 likes

Ik ken de voorkeur voor de bundbezel destijds.

Die waren idd voor uren ipv minuten onder water.

@pasd Dankje! :+1:

2 likes