Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 3)

Lijkt me prima. Bezel is ook beschadigd als ik het goed zie, dus die mag ook vervangen worden.

… zal de verzekering blij mee zijn. :wink:

:arrow_down:

a68791d0fac6a631306b4ed3cd680488

Vraagje: Hoe weet je dat het goedkoper was als je de prijs niet weet. :thinking: :sunglasses:

4 likes

Dat kreeg ik direct als antwoord van Squale.

Ze hadden de kosten geraamd op iets meer dan 50% van de prijs van een nieuwe.

Dus als je hem verkoopt voor 550 en er 400 bij doet dan heb je weer een nieuwe zonder gedoe.

2 likes

“Mr. N. Fisher, our advise is to sell your current 1521 with ‘a bit of loss’ and buy a new one! Is much cheaper …”

tumblr_b5cef645d6bcee36b29a5a0dc8deecc3_8ff62f97_500

4 likes

:joy::rofl::money_mouth_face: Ja dat is goed zaken doen.

2 likes

Ja was wel zo denk ik. Al hebben ze dat zelf niet zo gezegd. Die conclusie heb ik zelf getrokken.

Ik had ook geen zin in oplassen enz.

Het ding was een ouder model met de oude bezel zonder schroefjes en had al wat leven achter de rug.

Ik heb het ook niet gedaan omdat ik dan een kast zou krijgen met Squale gravering aan de zijkant.

Ik heb de versies met gravering nu allemaal verkocht. En ik koop ze mondjesmaat terug zonder gravering. Dat was ook een dingetje.

1 like

Jouw suggestie is denk ik een prachtige oplossing als je het zelf moet betalen. Maar via de verzekering zou ik persoonlijk gewoon een nieuwe kast/bezel - via Squale - laten komen. Vooral niet te ingewikkeld maken. Eventueel zou repareren (lassen/polijsten) dan ook nog wel een optie zijn.

Plaatje tussendoor voor de sfeer? Alleen maar tekst is ook zo saai …

Als ik mijn 1521 zou laten stuiteren en de verzekering dekt het niet zou ik 'm direct (beschadigd en wel) te koop zetten en daarna weer een frisse onbeschadigde kopen. Dan neem ik mijn verlies. Ik hou nl. ook niet zo van battle scars en de kast repareren, dat zou mijn OCD niet leuk vinden … 't blijft dan toch een gerepareerde kast. Hoewel ik zeker weet dat als een Dik Wakker het doet, je er niets van gaat zien. Staat bekend als een echte kunstenaar!

6 likes

Dat was er in mijn geval idd aan de hand.

Geen verzekeringkwestie idd. Uit eigen pocket bijgelegd zonder gedoe, en sneller een pristine exemplaar om de pols. :ok_hand:

2 likes

De kastpoot kon niet gefixed worden en de mesh hebben ze in overleg met mij wat bijgeslepen zodat die weer tussen de poten past. Is allemaal in overleg gegaan hoor :grin:

2 likes

Hahaha, ja dat snap ik! :beers:
Zou nogal wat zijn als ze op eigen initiatief de slijptol erbij pakken …

1 like

I know. Maar 't is m’n meest recente aankoop. Dus toch een beetje extra pijnlijk… :disappointed_relieved:

Gisteren de duurste vakantie van m’n leven geboekt. Ga ik toch eventjes mee wachten… :sweat_smile:

Ik kreeg een melding. :grin:

Ik heb op dit moment een Telecaster en een Esquire waar ik héél blij mee ben. Maar toch bedankt voor de tip!

Ja, behoorlijk. Ik hoop 't ook. Even afwachten…

Ja, ik ben ook altijd heel voorzichtig. Dit was gewoon een stom ongelukje. Één keer eerder gehad dat een pushpin brak. Maar toen zat 't horloge op een nato. Dus verder geen schade. Nu helaas wel…

Ik hoop dat ik voor volgende week een afspraak kan maken met horlogemaker Kalle. We gaan 't zien.

Oh, thanks! Da’s wel even 'n goeie om achter de hand te hebben, mocht Kalle geen mogelijkheid zien. Zou sowieso nog even 'n keer koffie gaan drinken bij hem. Dus dat doe ik eerst. Maar goeie tip! Zal wel niet goedkoop zijn, ben ik bang? :grimacing:

Ja, ook nog een tip! Thx! Hou ik even als optie in gedachten.

Klopt. Helaas.

Ja, denk ik ook. Morgen even bellen.

Nou ja, vanavond op een open avond van een middelbare school geweest, voor mijn dochter. Op zich leuke avond, zo. Gelukkig heb ik nog 2 reserve Squales. :wink: Dus daar maar een van omgedaan. En ondertussen een beetje proberen ‘om te denken’: een goed excuus om weer een keer bij Kalle op de koffie te gaan, lekker over horloges te löllen en, zo te lezen hierboven, toch nog wel wat mogelijkheden. Ik heb 'm even weggelegd en 't is nu even wat belletjes en afwachten.

Thanks voor jullie medeleven en meedenken, Squale famiglia! :+1: :pray:

10 likes

Inderdaad :joy::joy:

1 like

Ik bedoelde eigenlijk mijn eigen NA van vandaag… :sweat_smile:
Maar ik pak morgen wel uit met foto’s en zo, nu toch een beetje laat. :grin:

3 likes

Goedkoper dan een nieuwe kopen :flushed::thinking:

2 likes

Goedemorgen deze morgen :grinning:

Speciale uitgave Squale op MP
(Niet van mij, niks mee te maken)

G-Shock, Citizen, Casio, Seiko, Squale
Bieden

2 likes

Gitaren en skwaleën
Mooie combinatie wel

2 likes

Even 'n plaatje van het betreffende horloge. Gaat om 'n Squale 1553 special editon €450,-, 39mm vintage quartz horloge uitvoering bund der militar und polizeischutzen EV op tropical strap. Ik heb ook geen banden met deze adverteerder.

Zeker! :guitar: Een ander ding dat opvallend veel Squalisten blijkt te verbinden is een connectie met Indonesië. :indonesia: :slightly_smiling_face:

5 likes

Gitaar: check
Indonesie: niet check

2 likes

Squale: yep
Gitaren: nooooo
Indonesië: yep

2 likes

Squale: :white_check_mark:
Gitaren: :white_check_mark:
Indonesië: :white_check_mark:

Selamat pagi, Squalenezen!

9 likes

#Lunchbreak Eet smakelijk, Squale fratelli!:sandwich::apple::plate_with_cutlery::yum:

9 likes