Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 3)

Vooralsnog nog niets, alleen maar afscheid van wat horloges genomen want ik zou het nu echt even niet weten… :hugs: Beetje een Rivella gevoel. :slightly_smiling_face::tada:

afbeelding

3 likes

Kijk eens aan mijn missie: een blasted Fumoso. Bestaan die origineel? Ik heb een oude blasted 1521 case met bezel zonder schroefjes. Gisteren Squale over de missende onderdelen gemaild.

De bezel met schroefjes vind ik mooier. Ruilen voor een polished Fumoso :grinning_face_with_smiling_eyes:

8 likes

Nee deze in een garantie geval die in een blasted case zat gemonteerd … ze bestaan origineel niet bij mijn weten :sunglasses:

2 likes

Onbegrijpelijk… Mooier bestaat niet :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Is toch ook ergens mijn doel. Momenteel zijn er nog een aantal horloges die ik eens wil proberen en ben ik er nog niet aan toe alles te verkopen, daarna zou ik ook wel eens willen toetreden tot de one watch collection club

bedenk mij nu wel dat als ik nu alles verkoop ik eerder die andere horloges eens kan proberen :thinking:

1 like

🫣

15 likes

Lieve mensen, als ik een uur niet kijk moet ik alweer scrollen voor mijn leven. Dit topic begint HF nummero uno te worden.

7 likes

boom-mind-blown
Wat is het verhaal achter deze blaster fumoso?

Ik heb net een aantal horloges weg gedaan en geloof me, het is (voor mij) weer een bevrijding. :slightly_smiling_face: Nu eens proberen niet meteen weer te vaak in te stappen en daar juist een goed gevoel aan overhouden… :partying_face: Daarna wacht misschien de beloning van een “one piece collection”. :tada:

Het zou ook wat beter voor de knip zijn. :sweat_smile:

4 likes

:blue_heart::+1:

2 likes

Het is een echte handgemaakte, warmtebehandelde Fumoso-wijzerplaat. Kleine oplage van 50 blauw verkocht als de Soleil. 10 waren op gestraalde gevallen.
Deze is van een vriend en staat momenteel te koop.

4 likes

Aha! Interessant. @royke74 onze favoriet bestaat dus wel degelijk als originele Squale.

Dear @SirSqualeWhale, do tell me in private where your friends blue soleil is being sold :wink:

Het is inderdaad een blauwe dial met blasted case, echter wel een andere dial dan de Blue Ray. Die van @SirSqualeWhale is een sunburst blauwe plaat met witte luminous indices ipv ‘fumoso’. Wel ook een toffe combo ook.

Nog maar een plaatje dan

15 likes

Dus eigenlijk zijn wij met deze hobby geen knip voor de neus waard :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:.

PS.: goedemorgen allen!

Wristshot komt later… :sleeping:

2 likes

Tuurlijk wel, wij leven hier alleen in een aparte wereld. :pray::innocent: Net als met iedere andere gepassioneerde hobby. :joy:

1 like

Zonder kieskeurig te willen klinken… het is inderdaad een Fumoso. Warmtebehandelde wijzerplaatranden op een sunray-afwerking.

De Blue Ray is geen Fumoso (ook al noemen ze het zo). Het is niet warmtebehandeld, alleen gedrukt om er zo uit te zien. Een goedkopere manier om het eruit te laten zien als de ware ambachtelijke kunst van warmtebehandeling.

1 like

Gelukkig maar dan. Ik moet overigens zeggen dat ik nog steeds zeer gelukkig ben met m’n eerste serieuze horloge, m’n Squale, m’n eerste love at first sight!

Ik voel niet dezelfde druk, zoals bij het begin van m’n andere hobby, gitaar spelen, 2,5 jaar geleden. Toen had ik binnen 3 maanden, een Spaanse, een Western met cutaway, een strat en 2 versterkers :sweat_smile:.

Als dat zo was, dan had ik nu een serieuze Automatic, quarts en mechanical :joy::joy:.

Ow ja, en een watchwinder :joy:

6 likes

Misschien komt de ommekeer vanaf juni dit jaar, dan is baby #3 er en heb ik nog minder tijd :hot_face:

1 like

Voor mijn beeldvorming, sunray is sunburst is deze :arrow_down:?

Blue-Ray is deze :arrow_down:?

6 likes

8 likes