Dat dus
Ben benieuwd, he… Zag gisteravond dat Squale de 1521 COSC postte op de socials.
Benieuwd waarom. Zou deze dan eindelijk beschikbaar worden?

de 1521 COSC
Ik snap nog steeds ‘de ophef’ niet helemaal. Marketing wise natuurlijk wel, het gehype doen ze slim. Maar verder …
De wijzerplaat is een stuk saaier/gewoner geworden. Vind ik. Bij de COSC zien we gewoon het standaard riedeltje van een paar regeltjes tekst op de wijzerplaat ipv. een leuk logo. De applied indexen zien we ook op iedere duiker al. De vintage vibe verdwijnt een beetje. Jammer. Gezien het feit dat de SW200 Elabore helemaal prima loopt (althans die van mij) zie ik ook geen toegevoegde waarde in het zijn van een ‘chronometer’. Enige wat mij wel leuk lijkt is de lumed inlay.

Zou deze dan eindelijk beschikbaar worden?
Hangt van de uitlevering van ETA/SW af volgens mij. Er zijn simpelweg geen gecertificeerde uurwerken voorhanden. Althans, dat heb ik gelezen. Nou ja, ik zit er niet op te wachten. Dat had je al begrepen denk ik … de gewone Classic is voor eigenlijk helemaal af. Niets meer aan doen.
Hoe laat begint de #VrijMiBo? Ben er nu al klaar voor!

Something like this?
Yes sir! Is toch leuk of lig je wakker van al dat licht?
Ik vond het op mijn Pelagos ook een leuk extraatje.
Over regels tekst gesproken …

Is toch leuk of lig je wakker van al dat licht?
Is zeker leuk en ik heb er snachts geen last van. M’n Squale slaapt in haar eigen bedje watchroll

een paar regeltjes tekst op de wijzerplaat ipv. een leuk logo
Een dial met maar één logo en een niet overdreven riedel tekst vind ik helemaal prima.
De gemeten nauwkeurigheid van COSC spreekt mij wel aan. Zeker op het gebied van HAQ

Over regels tekst gesproken …
![]()
Ik ga niet voor de 1521 COSC omdat deze niet blasted is. Hoor jullie al denken: “Daar heb je hem weer met zijn blasted hardware…”.
Kom steeds meer tot het inzicht om bij Jur een verzoek in te dienen om mijn gebruikersnaam naar ‘Blasted’ aan te passen

blasted hardware
Hoe vaker ik er naar kijk, des te interessanter vind ik het worden.
Net terug thuis van een gezellig en leuk bezoek aan Jaap @SuperC…
Heel gaaf, dat blauw! Ik weet nog niet of ik aan mesh ga wennen, maar ik heb genoeg alternatieven om uit te proberen, dus ik kan weer even verder spelen met m’n Squales…
Nu nog de Militaire, en dan is de 1521-itch waarschijnlijk wel gescratched.

Een dial met maar één logo en een niet overdreven riedel tekst vind ik helemaal prima.
Ik vind ‘het’ meer van hetzelfde, maar hey to each his own …

Ik ga niet voor de 1521 COSC omdat deze niet blasted is.
Ik had willen zeggen, “daar heb je hem weer met zijn blasted hardware …”
Ben zelf wél erg fan de polished uitvoeringen (kijk eens naar die glimmert van @Royce hierboven, is toch lekkâh!). Vind polished of brushed net iets draagbaarder. Blasted, of zoals bijvoorbeeld Sinn met zijn Tegimented uitvoeringen of PVD ofzo vind ik wel lekker sportief en stoer. Maar daarmee niet altijd ook onder een overhemd te dragen. Ik zou een blasted versie wel voor erbij willen hebben. Maar ja, ik heb een one watch policy.
Zou me trouwens niet verbazen als de COSC ook wel in andere variaties gaat komen hoor. Iedereen is toch gevoelig voor de vier lettertjes, het verkoopt nét iets beter denk ik. Helemaal als ze zo schaars blijven. Dan willen we 't juist hebben!

Heel gaaf, dat blauw! Ik weet nog niet of ik aan mesh ga wennen
Lekker @Royce!
Mesh (of BoR) zou ook niet mijn eerste keus zijn. Mooist vind ik een rubberen band of als het echt niet anders kan een dik stukkie bruin leer …
Veel draagplezier & keep scratching!

Nu nog de Militaire, en dan is de 1521-itch waarschijnlijk wel gescratched.
![]()
@Tilo, kassa 1 alstublieft!
Er is een klant voor je …
Die oranje Erika’s MN RO* is best wel lekker! Maar een nato met zo’n fliepeltje oh oh … staat goed Gup!
Hier vanmiddag ook leuks van Ali in de brievenbus, althans als de PostNL app gelijk krijgt. Een zwart rubberen bandje, aan de binnenkant oranje.
Ook een rip off van een bekende bandenboer volgens mij, maar ja … 6 euro. Kon het niet laten.
* RO = Rip Off …

staat goed Gup
Dank u!

maar ja … 6 euro
Ik heb ze ook via Alie, met de gedachte om de originele te kopen, als ze lekker zitten.
Maar ze zitten dusdanig lekker, dat ik me afvraag : hoeveel lekkerder zou een originele dan zitten?