Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 4)

Hahahaha, Ik denk dat je je favoriete horloge niet ineens beu wordt omdat je hem elke dag draagt. Wel kan ik me voorstellen dat je wilt afwisselen. :joy:

Tenminste als ik naar mezelf kijk, dan merk ik dat iets wat mijn favo is, het meest wordt gedragen. Totdat er een nieuw iets voor in de plaats komt en deze alles is wat de favo is en nog iets meer… Is dit niet het geval, dan blijft de favo, favo.

3 likes

Die Barton (of AliTon) staat ‘m ook goed zeg! :ok_hand:

En van die super wordt je toch nooit moe :man_shrugging:

2 likes

:joy: :joy:

Ik moest lachen om je uiteenzetting
Maar het klopt, absoluut

1 like

Sorry Junior, had deze ff gemist. Maar had de Palombari besteld :grin:. Niet gepast dus ook zo vanaf het plaatje net als BMB.
Dus ben benieuwd hoe die in het echt is.

4 likes

1 like

Maar wie heeft het over favorieten? (Ik niet). Je raakt wel gewend aan het uiterlijk of de uitstraling van iets. Habituatie noem je dat, net zoals dat je nieuwe grotere/mooiere tv na een paar dagen niet meer zo opvalt als je de kamer inloopt.

En inderdaad, dan werkt afwisselen, dus hier heb je een goed excuus voor extra horloges.

Ik had voor die SS kwam (ja zo ga ik hem gewoon noemen) bijna dagelijks m’n 1521 om, daar was ik toen ook klaar mee, nu vind ik hem weer leuk.

Als je iedere dag je favoriete eten eet, komt het na een week toch ook je strot uit?

Sowieso denk ik dat favorieten niet voor mij opgaan wat horloges betreft. Ik heb 1 favoriete zwarte duiker en 1 favoriete goudkleurige skindiver. Straks heb ik er één favoriete fixed-bezel met zilveren wijzerplaat bij en dan misschien nog één favoriete rechthoekige- en één ronde dresser of weet ik veel wat.

Barton ja, thanks! Draagt lekker vind ik.

Lekker hoor! Ik ben benieuwd naar meer real-life foto’s

2 likes

Daar heb je helemaal gelijk in, dat was een aanname. Mea Culpa!

Dat een horloge op den duur aan

onderhevig is, is duidelijk en ook niet meer dan normaal. Ik ben ook volledig met je eens dat je er op uitgekeken kunt raken. Mijn reactie was dan ook gebaseerd op favoriete horloge. Die vlieger gaat in dit geval niet op, aangezien je niet over een favoriete horloge sprak.

Ligt eraan hoe je dat interpreteert, denk ik. Praat je over elke dag hetzelfde gerecht of praat je over elke dag eten als uit een bepaalde keuken?

Als je praat over een specifiek gerecht, dan zeg ik ongetwijfeld ja, dat ben ik na de 3e dag wss al beu. Praat je over keuken, dan zeg ik nee, ik kan elke dag wel eten uit de Italiaanse keuken eten. Indofood gaat er eigenlijk ook wel elke dag in.

Persoonlijk vind ik het een klein beetje appels met peren vergelijken. Mijn horloge heb ik om en heeft niks met eetlust te maken. Ik doe de dingen die ik gaandeweg de dag doe en zo nu en dan kijk ik op mijn horloge hoe laat het is en hoe mooi ik hem vind.

Ook dit vind ik persoonlijk ietsjes anders dan een horloge. Mijn tv is een item waar ik veel naar kijk en voor een langere periode achter elkaar (denk aan Bingewatchen :joy:). Het is min of meer bedoeld om er langere periodes achter elkaar naar te kijken. Dat je daar dan redelijk snel aan gewend raakt, moge duidelijk zijn. Dit is bij een horloge toch weer anders, vind ik. Dat is niet bedoeld om te bingewatchen. Kan wel, maar is er niet voor bedoeld.

zijn ook mijn absolute favorieten!
Als ik voor de rest van m’n leven niets anders zou kunnen eten dan die twee, zou ik een gelukkig mens zijn.:yum::grin:

3 likes

:joy: :joy: :joy:

Ik dus ook!

1 like

Iedere dag uit je favoriete keuken kiezen = iedere dag een horloge uit je horlogedoos mogen kiezen. Iedere dag je favoriete gerecht (zonder dagen afwisseling) = elke dag je favoriete horloge zonder afwisseling :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee tuurlijk, was een voorbeeld. Het gaat mij erom dat ons mensenbrein na een periode ongevoelig raakt voor prikkels waar het voortdurend aan word blootgesteld. Zo heb je het ook met een muur die je schildert, de eerste 5 keer dat je de ruimte inloopt valt het op, vervolgens zie je het minder en minder.
Wat ik bedoelde met “supersquale moe” was dat hij me na weken achter elkaar om niet meer prikkelt zoals toen ik hem net ontving. Nu mag hij even uitrusten en ben ik er hopelijk weer net zo blij mee als toen ik hem net had.

Eens wat beiden betreft, toch is het leven lekkerder met wat afwisseling :sunglasses:

Kijk hier verschillen wij fundamenteel aan elkaar, ik kijk bijna de hele dag naar die krengen :joy:

1 like

Oke, nu spuugde ik mijn fanta uit! :joy: :joy:

Edit: Maar je bent volledig helder geweest en ik ben het ook gewoon eensch!

1 like

Ik ook, maar enkel als het betekend dat ik er ook niet van aan kom :upside_down_face:

2 likes

Dat hoeft ook niet. Gewoon niks eten waar ‘te’ als los woordje voor staat.

Nader gespecificeerd: te veel suiker, te veel koolhydraten, te veel calorieën.

Middag Skûwàlisti! :beers:

Sorry dat ik even inbreek bij “wat eten we graag/vandaag”. Ik draag nog steeds mijn favoriet, helemaal geen behoefte aan een ander hapje … deze smaakt prima. :wink:

Jij ook al. Gaaf! :star_struck:
Van harte alvast. Wanneer krijg je 'm?

Overigens voor diegenen die denken dat de ‘Squale X Comsubin Palombari’ snel en overal uitverkocht is, zag net dat Gnomon er nog 15 heeft liggen (je kunt er nummers kiezen). Raar eigenlijk, hebben zij zo’n grote afzetmarkt dat ze van Squale zo’n voorraad krijgen en Q er bijvoorbeeld maar een stuk of twee. :thinking:

8 likes

Back on topic, trouwens!

15 uur geweest en ik zit nog steeds op kantoor… Wordt tijd om langzamerhand te vertrekken.

Oh, ook leuk, op elk uur een wijzer!

7 likes

:joy:
… wat zijn we toch nerds hè! :sunglasses:

1 like

Hahahaha, best wel. Hoort bij de hobby, zullen we maar zeggen. :sweat_smile:

1 like

Ja nee maar daar ga je met italiaans al best snel de mist in :joy:

@junior, jij hebt misschien een rust in de hobby (of je leven) gevonden die ik nog niet heb. :smirk:

3 likes

Consequent en gedisciplineerd blijven, is key. Met name ‘blijven’! :crazy_face:

3 likes