Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 4)

Zojuist een pushmelding gekregen dat m’n bezel wordt vastgehouden door de douane. Ik moet Gnomon of Singpost inlichten, voordat het wordt teruggestuurd. Zucht…

2 likes

Jeetje. En de reden is? Import kosten?

1 like

Doe je goed Ed! Ziet er super uit daar, geniet ervan.

2 likes

En de Matic ligt weer stil in de doos (sinds de laatste foto) :pensive:

12 likes

Oh jee.
Krijg je een invoerheffing/BTW rekening gepresenteerd of … :thinking:

Waardeloos allemaal. Ik vond het allemaal ook al zo lang duren. Nou, ik hoop dat het goedkomt want je wacht al lang genoeg. Als de douane een informatieverzoek doet kun je natuurlijk wél aantonen dat het een onderdeel voor reparatie (onder garantie) betreft. Maar dit is allemaal gezeur waar je natuurlijk niet op zit te wachten.

tumblr_b6420e289a979d0b129a961f96eb4afb_22599e47_250

2 likes

Ik denk het haast wel, ik heb al gekeken of ze hebben geprobeerd om contact met me. Maar helaas.

Ik hoop dat ze contact met me zoeken, want ik betaal die heffing dan wel en ga het geld achteraf wel bij Gnomon halen.

Liever dat dan dat ze hem terugsturen.

3 likes

Ja dan kun je nog langer wachten… geen reclame dit man :thinking:

2 likes

Snap ik!
Meestal volgt bericht over invoerzaken - als dat de reden is waarom de douane traag handelt - via de vervoerder. Gnomon gebruikt DHL voor de horloges, misschien de ‘normale’ postservice voor onderdelen in welk geval je van PostNL een rekening krijgt.

Door dit soort verhalen ben ik zelf afgehaakt van nieuwe horloges kopen buiten de EU. Het is vaak net een tikje goedkoper maar als er gedoe is, is 't ook ook altijd gedoe. Ik hoop dat het goedkomt. Als ze het gewoon terugsturen zou dat inderdaad best waardeloos zijn. Kun je weer opnieuw beginnen.

Misschien toch maar de Matic van @VriesKou kopen … :joy::sunglasses:

2 likes

Moest wel in dit geval. Het is een Gnomon edition en het is m’n eerste liefde.

Dan heb ik in ieder geval geen invoer probleem :sweat_smile:.

3 likes

Grappig, zelfde leesvoer. Alleen geen Squale in het grote overzichtsboek…

2 likes

IMG_2207

IMG_2208

5 likes

Inmiddels verkocht de LE.
Stond bij Roy dat hij hem zelf droeg,
Dan evt. uit UK.

Nee, stom hè?:roll_eyes:

Thanks, man!:+1:

Vandaag vliegen we naar Lombok. :flight_departure:

5 likes

Hallo Junior, ben ook aan het kijken in UK, omdat horloge dat ik zoek alleen daar nog is.
Weet jij hoe je de tax berekent? Is dat gewoon de 21% btw?
Kijk ook bij Gnomon en zie daar gee taxes aangegeven dus ga ervan uit dat de daar genoemde prijs excl. Btw is. Correct?

Bedankt voor delen ervaring!

VG,
Berry

2 likes

Moguh!

Beetje gesloopt van de reis, en airco in de auto heeft mij niet goed gedaan. Vandaar eens geen koffie maar thee met honing in de ochtend :sweat:

11 likes

Goedemorgen deze frisse zondag morgen.

10 likes

Morgen :v:t2:

9 likes

13 likes

Hallo Berry!

Als de verkoper geen VAT (BTW) voor je betaalt mag je dat zelf doen. Bij ontvangst, meestal op basis van de door de verkoper aangegeven waarde. Daar komt ook nog een invoerheffing (voor horloges verwaarloosbaar) en tot een tientje of twee inklaringskosten van de afhandelaar (DHL/PostNl/UPS/DPB/etc,) bij. Bij de afhandelaar mag je betalen. Meestal krijg je pas daarna je pakketje.

Alles bij elkaar reken ik altijd met 25% van de prijs die ik betaal in het webwinketje (incl. verzendkosten). Dus een horloge wat voor totaal 1000GBP in het winkelmandje staat, is omgerekend 1150 euro. Tel daar 25% bij op en je komt op plm. 1440 euro. Dat is ruim bemeten, waardoor het eigenlijk nooit tegenvalt. Is mijn ervaring.

Of je met invoer/BTW te maken krijgt staat meestal wel in de kleine lettertjes. Hier het voorbeeld van Gnomon die helder aangeeft waar je aantoe bent:

Sommige webwinkels regelen heffingen voor jou (dat heet ‘DDP’), zoals bijvoorbeeld AliExpress of Geckota. Dan krijg je dus geen (na)heffingsrekening bij ontvangst. De prijs die je ziet is dan de prijs inclusief. Ook dat staat keurig in de kleine lettertjes:

Dat is wel fijn want dan weet je 100% zeker waar je aantoe bent. Dus geen extra 25%, die zit dan wel al meestal gewoon in de prijs. :wink:

Correct. Althans er is geen VAT (=BTW) binnen de EU is afgerekend. Zie hierboven over de ‘kleine lettertjes’, altijd even lezen om het zeker te weten.

Graag gedaan.
:beers:

1 like