Super gaaf horloge, mooie afwerking en op een of andere manier klopt bijna alles eraan.
Ik zeg bijna omdat ik toch een klik mis met de mijne. Denk dat ik hem iets te “dik” vind.
Maar het is echt wel 1 van de mooiste squale’s die ik gezien heb na de AWco militare en de Galeazzi.
En wat bandjes betreft staat hier bijna alles op👌
Ik ben er buitengwoon happy mee. Maat past goed en draagt licht door het titanium.
Verder buitengewoon mooie dial.
Uurwerk loopt alleen wat hard. Afwijking per dag valt wat tegen. Gelukkig nooit te laat ergens .
Wat loopt ie? Lijkt bij Squale toch een beetje ‘geluk hebben’ te zijn heb een super squale die tussen de 0 en +2s/d loopt, een 7 jaar oude 1521 die telkens exact 0s/d loopt maar ook een 1545 GMT die eerder richting de +15s/d gaat. Vind toch wel dat ze (m.n. bij de duurdere modellen zoals een Palombari) daar wat meer aandacht aan mogen besteden.
Dat doen ze alleen met de COSC versies. De uurwerken van de Palombari zijn gewoon gelijk aan bijvoorbeeld de normale 1521 en Matic. Squale gebruikt SW200-1 in een Elaboré uitvoering. De marges daarvan zijn best oké, +/- 7 sec …
Ik ben nu aan mijn vierde (of vijfde?) Squale bezig. Ik heb denk ik mazzel gehad maar de meesten liepen keurig, zelfs binnen COSC specs (-4/+6). Mijn Thalassa was een negatieve uitzondering, die had een grote afwijking. Die heb ik dan ook gelijk teruggestuurd. Is nu keurig afgeregeld en wijkt rond de 1s/dag af. Spot on dus!
Overigens een dag heeft 86.400 seconden, om de afwijking van een paar seconden even in perspectief te zetten …