Dat doen ze alleen met de COSC versies. De uurwerken van de Palombari zijn gewoon gelijk aan bijvoorbeeld de normale 1521 en Matic. Squale gebruikt SW200-1 in een Elaboré uitvoering. De marges daarvan zijn best oké, +/- 7 sec …
Ik ben nu aan mijn vierde (of vijfde?) Squale bezig. Ik heb denk ik mazzel gehad maar de meesten liepen keurig, zelfs binnen COSC specs (-4/+6). Mijn Thalassa was een negatieve uitzondering, die had een grote afwijking. Die heb ik dan ook gelijk teruggestuurd. Is nu keurig afgeregeld en wijkt rond de 1s/dag af. Spot on dus!
Overigens een dag heeft 86.400 seconden, om de afwijking van een paar seconden even in perspectief te zetten …
Ja wacht even, accuracy of +/- 7 sec/day up to +/- 20 sec/day. En 20 vind ik best veel
Overigens kreeg ik net een berichtje dat mijn 1545 terug was maar niet is goedgekeurd door het team van SW en dus weer terug is naar het servicecentrum. Geen idee wat daar is gebeurd of dat het een manier is om nog wat tijd te rekken
Op ruim zesentachtigduizend seconden valt dat toch wel mee …
Maar zonder gekheid, eens!
Als het gemiddeld rond de 20 is, dan zou ik hem laten afregelen. Dat heb ik dus ook gedaan met mijn Thalassa. 7 seconden lijkt me wel oké, hoewel ik dat liever ook niet in de min heb.
Bijzonder! Maar wel goed dat ‘QC’ ingrijpt, althans lijkt in te grijpen, als het niet helemaal goed is. Benieuwd wanneer je hem terug krijgt, duurt alles bij elkaar best lang.
Klopt! Alleen maakt het me niet zo veel uit met nu ook nog een Super en 1521 die beide veel draagtijd krijgen. En ik heb hem liever gerepareerd terug dan bijv. een losse bezelinlay waar ik niets mee kan
Ik kreeg bij de aankoop naast de orginele Tropic ook nog dit oranje rubber.
Maar dat bandje is volgens mij niet van Squale, voeld heel goedkoop aan. Maar wel een mooie gesp van Squale eraan.
Ik twijfel nog Ed, ik heb net antwoord van Squale over dat ik er een kan bestellen voor €120,-. Daar was wel ffies meer dan de €60 die ze een jaar geleden voor een dial vroegen. Bij die oude prijs had ik het direct gedaan.