Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 5)

Ziet er super uit man! Heel gaaf geworden, nu idd nog ff die militaire wijzerplaat :crazy_face::ok_hand:

4 likes

Thanks @gup!

Thanks Dan! Ik heb het idee dat het een ander materiaal is maar weet het niet zeker. Er zit minder glans achter dan die standaard inser, lijkt meer op het materiaal van de dial. Ga nog wel een keer zitten voor een goede vergelijking!

Thanks @royce, deze inserts zijn voor zover ik weet niet te krijgen, Squale zelf heeft ze niet meer namelijk. Deze kwam toevalig, compleet met bezel langs op Vinted (of all places) dus ik ben er direct voor gegaan.

7 likes

Smart move!

2 likes

Een greep uit de grabbelton, composiet? :man_shrugging:t4:

4 likes

Inflation GIFs | Tenor

:unamused:

6 likes

Ach het ziet er iedergeval heel cool uit.
Nadeel van aluminium is dat het snel krast dus wachten het maar af :+1:

5 likes

Dat oranje ‘tropic racing’ bandje is wel van Squale zelf.

In Squale’s eigen winkel staat nog de 22mm versie te koop én in 20mm nog in blauw verkrijgbaar. Ik heb zelf de oranje versie bij al mijn 1521’s gekocht, omdat ik hem zo leuk vond passen. En dat doet 'ie ook … :wink:

Hij is net iets korter dan de zwarte uitvoering:

… en wat minder stug, of zoals jij aangeeft wat “goedkoper aanvoelend”. :sunglasses:

Maar dat is 'ie niet met zijn CHF 110,- (excl. VAT :see_no_evil:) bij Squale zelf. Ik heb er overigens beduidend minder voor uitgegeven maar ik zie dat ze uitverkocht zijn bij LocalTime.

11 likes

Sorry, ik weet niet wat ik ervan moet vinden.

Ik krijg eerlijk gezegd altijd een beetje de kriebels van geklus aan fraaie bestaande ontwerpen en al helemaal als er geen horlogemaker aan te pas komt (gelukkig heb je de datumschijf niet zelf gedaan). Ik ben dus niet zo van de aangepaste horloges om ze op iets anders te laten lijken. Maar goed ieder zijn ding enne als jij er grote blij van krijgt, kan ik maar een ding zeggen: Geslaagd! Enne als je doel is om de looks van de ‘AWCo bund’ enigzins te evenaren, je bent alvast lekker op weg … :wink:

En daar gaat het om!

:partying_face: :beers:

5 likes

Oke dus wel een orgineel bandje :+1: dat oranje maakt m altijd wel lekker zomers.

2 likes

Op deze foto kan je het verschil in weerspiegeling een beetje zien:

Durf met redelijke zekerheid te zeggen dat het ander materiaal is maar weet niet wat.

Zou kunnen maar mat keramiek lijkt me logischer en zo voelt het voor mij ook wel een beetje.

7 likes

Zeker! Vind ik bij Squale wel grappig, vrijwel alle 'Von Bürens" doen het prima met een oranje band. Komt misschien ook doordat de meesten een oranje wijzer hebben.

3 likes

Die indruk had ik ook .

2 likes

Waarvan Squale zelf zegt dat ze hiermee de eerste waren :smirk:

2 likes

image

6 likes

Hoeft ook niet hoor, dat heb je weleens he.

Ik heb een verleden in de fijnmechanische instrumentmakerij dus ben redelijk zeker van m’n zaak wat fijne mechaniek betreft. Die datumschijf heb ik laten doen omdat hij daarna meteen op waterdichtheid kon worden getest en dat kan ik niet zelf.

Zo’n bezel verwisselen, daar hoef je niet technisch voor te zijn denk ik. Dat kan (vrijwel) iedere oetlul met een schroevendraaier.

5 likes

… maar dan wel met de juiste schroevendraaier hè! :joy: :sunglasses:

3 likes

Lekker hoor, idd erg strakke look :+1::+1:

2 likes

The right screwdriver for the right job :sunglasses:

9 likes

11 likes

Heb het even moeten Googlen :wink::stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes