Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 5)

It’s an Omen!

Ik ga vanavond horlogeloos door. Ik ga zo naar een dansfeestje en heb m’n horloges lief :joy::sweat_smile:.

4 likes

Lekker man!
Goed om te lezen dat de lappe(n)mand verleden tijd is en je weer helemaal fris bent …

Enjoy. :dancer:

dance

:beers:

6 likes

Wat geen Squale?? En zelfs een helemaal naakte pols???! :dizzy_face: Het is een schande! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Disco Dancing John Travolta Saturday Night Fever GIF | GIFDB.com

Veel plezier!

7 likes

Goedemorgen! Na een klein weekje mijn Seiko om begon het toch wel te kriebelen en oh, wat draagt dit lekker en wat issie lekker blauw:

16 likes

Blijft een mooi plaatje

12 likes

Fijne zondag iedereen!

15 likes

Fijne zondag!

Lig hier lekker bij te komen met een heksenthee en de Kingdom Saga op de buis. :grimacing:

12 likes

Staat je goed :ok_hand: Koen.

4 likes

Deze zonnige zondag vroeg om een kleurtje :shushing_face:

9 likes

Uhm, deze Seiko moet in de grijze bak hè! :sunglasses:

4 likes

Naaah die sla ik ff over (kost weer €2,26 :crazy_face: + een beetje)

3 likes

:stuck_out_tongue_closed_eyes::joy::rofl::joy:

2 likes

Blijft wel een fraaie duiker hoor! :star_struck:
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar ik denk dat 'ie het wint van mijn Matic. Wat is de referentie van deze Marinemaster?

3 likes

Van de mijne wel iig :joy: is een SLA023

4 likes

5 likes

4 likes

:joy: :joy: :joy:

Kevin en Stuart lachen zich rot … :wink:

Dank je wel!
Overigens, serieus: Zou de Matic ervoor wijken? Bij jou wel hè denk ik. Deze Seiko draagt ‘dikker’ volgens mij, misschien daardoor zelfs wel wat onprettiger op de pols of merk je daar weinig van? Nou ja, sorry het is hier het Squale café. Ik ga wel even plaatjes kijken en elders kwijlen … :sunglasses:

4 likes

Iets meer serieus: ik heb best veel verschillende ‘low end’ Seiko duikers gehad inmiddels, en ben qua budget tot nog toe niet verder gegaan dan de SPB149. De MM300 is de enige die nog knaagt, alsof dat de laatste is om deze Seikoduikreis echt goed af te kunnen sluiten. Maar voor dat soort geld komen ineens ook de Sinn U1/U50 en de Doxa Sub 300(T) in beeld, en dan wordt het toch weer lastig.
Hij blijft dus gewoon op de radar. En ondertussen van de huidge Squale-obsessie genieten. :grin:

Eh, nee dus. Heb ondertussen bedacht dat in ieder geval die PVD 1521 er nog moet komen, en inmiddels is de Onda Azzurro - met zwarte insert - ook heel sneaky op die radar verschenen. :sweat_smile:

6 likes

Ik had het geschreven kunnen hebben!
Knaagt bij mij dus ook. :slight_smile:

Oh oh. Het houdt niet op, niet vanzelf …

controlling-laugh-laughing

4 likes

100%, zonder enige twijfel (tenzij cashflow het doel is :sweat_smile:) maar eigenlijk is het ook wel echt een andere league op z’n mooi Nederlands.

Ik moet je teleurstellen, eerlijk; hij draagt op staal prettiger dan de Matic op rubber (bij mij dan iig hè) :speak_no_evil:

En ik weet niet hoe het kan, misschien komt het door het schuin aflopen naar de caseback. Als je hem een beetje omhoog drukt zie je dat goed maar anders valt dat juist weg op je pols. Hij is ook lug-to-lug 0.5mm korter dan de Matic en 0.4mm lager. Maar zoals al eerder gezegd, wel vlak glas dus meer staal/case/bezel. Hij ziet er misschien (nog) forser uit maar zo draagt hij zéker niet. Het enige is: hij is wel écht zwaar, op de pols merk ik daar weinig van maar als je hem oppakt denk je jeuzus wat een brok. For reference: mijn pols is ca. 17.25~17.5cm.

We kunnen wel een PB-kamertje nemen :sweat_smile:

Ik heb ook een SPB297 gehad (zelfde model als de 149) waar ik zéér tevreden over was (nooit weg moeten doen, komt er zeker nog wel een uit die reeks terug) en een SPB185 (mm200) en begreep nooit het (best grote) prijsverschil maar nu ik hem heb, of eigenlijk meteen toen ik hem vast had, begrijp ik het, of vind ik het oké, het is gewoon iets speciaals. :man_shrugging:t2:

Eens, snap ik helemaal, en ik wil ook nog ooit een Sinn, Doxa én Damasko proberen :joy: maar ik denk wel oprecht dat ie daarmee prima kan concurreren :wink:

Vet :ok_hand:t2: ook lang naar gekeken, die mezzanotte. Ik zou op Squale-vlak nu het liefst een 2002 proberen en dan niet de PVD of een Sub39 Dus als iemand die wil ruilen voor een Matic :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes